ترند های روز

آقای دادستان نماینده شما در ساترا اختیارات بیشتری از شما دارد!

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از جنجال های ایجاد شده در روزهای اخیر توسط سریال غبارت و اظهارات مسئولان سترا مبنی بر نداشتن مجوز پخش سریال غبارت و توضیحات امیر پورکیان در رسانه ها و شبکه ها، این سریال شبکه داخلی در نهایت ممنوع شد. .

امیرپورکیان که این روزها از مضامین عجیب پیرامون این سریال به شدت ناراحت است، در جدیدترین گفتگوی خود با رسانه های تصویری نکات جالب و قابل تاملی را مطرح کرده است.

غبارت کارگردان سریال با ابراز ناراحتی شدید از این عوارض گفت: ناراحتی من به این دلیل است که از کثیف ترین راه ممکن برای تخریب و حمله به یک سریال استفاده شده است. کاش جنوبی نبودم تا اینقدر عصبانی نمی شدم. طبیعی است که باید از هموطنان جنوبی عذرخواهی کنم که باعث جریحه دار شدن احساسات آنها شده است، اما کسانی که در طول زندگی خود به مردم انواع آسیب ها را وارد کرده اند و عذرخواهی نکرده اند باید خجالت بکشند.

وی با اشاره به اینکه این سال ها در بخش خصوصی کار کردم و هیچ سمت دولتی نداشتم، ادامه داد: سریال توقیفی برادران یاری را ساختیم و آن مشکلات را ایجاد کردند. هفت سال برای شغلم جنگیدم. اما نمی دانستم اجازه ساخت و انتشار می دهند، اما قصد دارند آن را نامرئی کنند.

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه در سریال غبارت به معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی پرداخته است، افزود: در داستان غبارت ایرانیان با هر شرایط اجتماعی و قومیتی در محله حاشیه نشین شهر زندگی می کنند اما هنوز متوجه نشده ام که سریال از کجا می آید. توهین به شخص یا قبیله ای با وجود اینکه فقط سه قسمت از این سریال پخش شده است.

او با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای سریال غربت به قدری وحشتناک و غیرقابل تصور بود که حتی بچه های جنوبی هم از من پرسیدند: در کجای سریال به جنوبی ها توهین شده است؟ گفت: گمان می کنم کوهی از کاه ساخته اند; در حالی که هیچکس حقیقت این توهین ها و مشکلات را به ما نمی گوید. یکی از آنها از پوشش شخصیت های سریال گلایه می کند و دیگری از شخصیت زن سریال در حال بازی عصا.

پورکیان در پاسخ به اظهارات یکی از مدیران سترا مبنی بر حذف این سریال از شبکه خانگی، گفت: واقعاً خجالت بکشید؛ مگر می شود اثری مجوز نگیرد و روی پلتفرم پخش شود و پخش شود. شبکه نمایش خانگی از این به بعد باید از آقایان بپرسید در ساترا چه می کنید؟

وی با تعجب از اظهارات نماینده دادستان در ساترا که اختیارات خود را خارج از مافوق خود می داند، گفت: قرار بود اصلاحیه نامه ای به ما بدهند و حتی معاون وزیر آموزش و پرورش هم قولش را داده بود اما تا این لحظه. شما صحبت کرده اید من در مورد این اصلاحات نشنیده ام. وی ادامه داد: آقای دادستان به کمک ما بیایید. نماینده شما در ساترا اختیارات بیشتری از شما دارد!

کارگردان سریال غبارت با بیان اینکه خانه به طور کامل تخریب شده است افزود: از آقای جبلی مدیرعامل سازمان صدا و سیما می خواهم با ما تماس بگیرند. چطور ممکن است یک پلتفرم از اول سال 18 مجوز پخش گرفته باشد اما این بلاها را سر ما بیاورند؟ به من گفتند اگر این سریال را به نماوا نمی دادی، به تو مجوز می دادیم!

پورکیان با اشاره به نامه ممیزی ساترا که در آن هیچ توهینی به اقوام مطرح نشده است، خطاب به عرب زبانان کشورمان گفت: مردم بدانند که ساترا هیچ کاری برای شما نکرده و ادامه سریال غبارت را انتقال نداده است. تصمیم شخصی واقعا چه اتفاقی افتاد و چه مشکلاتی باعث ایجاد این حواشی شد؟

آقای دادستان نماینده شما در ساترا اختیارات بیشتری از شما دارد!

وی زیر سوال بردن اختیارات پلیس را یکی از ایرادات مطرح شده عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در سریال های دیگر و به گفته کارشناسان پلیس به گونه ای نشان داده شده است که حتی یک کودک از دیدن پلیس این چنینی تعجب می کند. یک راه . یا مثلاً در یکی از صحنه ها سیگار را بهانه ای برای ممیزی قرار داده اند در حالی که در سریالی دیگر شخصیت داستان بیش از 5 دقیقه سیگار می کشد.

تعجب کرد که اگر قرار بود این سریال توقیف شود چرا بعد از پخش قسمت اول این کار را نکردند؟ تمامی قسمت های این سریال بررسی شده است و در صورت وجود هرگونه مشکل باید مستندات آن را اعلام کنند.
کارگردان سریال ممنوعه و از خود بیگانگی در پایان با اشاره به اینکه امروز سینما را ترک کردم، گفت: الان فقط به دنبال این هستم که شایستگی خودم را ثابت کنم و این برایم مهمتر از هر چیز دیگری است، چرا که من را وارد میدان کردند. جلو از همشهریان جنوبی و دیگران که انگار به احترام مردم جنوب این سریال را توقیف کرده بودند در حالی که اینطور نبود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا