ترند های روز

آبادان خط اول دفاع مقدس / ایام آبادان در دفاع مقدس باید ثبت جهانی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارسیرو از آبادان «احسان عباسپور»، امروز (یکشنبه 7 مردادماه) در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: اسلام با شهادت امام پایه گذاری شد. حسین (ع) و ما باید راهی را که دیگران ترسیم کردند ادامه دهیم و در ادامه آن ثابت قدم باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: ماهیت کار دفاع مقدس در برخی شهرهای کشور متفاوت است. دزفول، اندیمشک، مهران، خرمشهر، آبادان و… آبادان به برکت محاصره 270 درجه توانست با رشادت های مردم و رزمندگان اسلام خود را از سقوط نجات دهد و اگر این اتفاق می افتاد مرز آبادان از اروند به بهمنشیر تغییر می کرد. پیشنهاد شد که الحمدلله دلیرمردان ایران اسلامی هرگز اجازه چنین حادثه ای را ندادند.

وی با برشمردن بیش از 4 هزار و 600 شهید در شهرستان آبادان، اهمیت این خطه را در دفاع از خاک پاک ایران اسلامی برشمرد و اعلام کرد: دفاع مقدس باید در شأن آبادان و شهدای آن گرامی داشته شود. ما باید قبل از تاریخ دفاع مقدس بسیج شویم. باید با صداقت و اعتقاد راسخ به فلسفه دفاع مقدس به این رویداد مهم نگریسته شود و این رویداد به خانواده ها، جوانان، دانش آموزان و کل جامعه تسری یابد.

عباسپور با بیان اینکه ایام آبادان و دفاع مقدس باید در دنیا ثبت شود، یادآور شد: دومین سالگرد شهادت مدیران آموزش و پرورش آبادان، پنجمین سالگرد شکست حصر آبادان و هفتمین سالگرد شهادت آتش نشانان آبادانی در این حمله. حملات هوایی رژیم بعث به پالایشگاه آبادان تنها بخشی از مظلومیت و فداکاری مردم آبادان در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مدارس ما باید به عنوان خط مقدم در گرامیداشت دفاع مقدس دیده شوند. آموزش و پرورش آبادان باید با بهره گیری از توان دانش آموزان و معلمان بهترین کاربرد را در این زمینه داشته باشد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: از توانمندی های باغ موزه دفاع مقدس، یادمان شهدای ذوالفقاری و یادواره شهدای والفجر هشت استفاده کنید و همچنین نقش مهم چوئبده و اروندکنار را در ایام الله دهه فجر ببینید. دفاع مقدس باید اقدامات ستاد بزرگداشت را رهبری کند.

وی همچنین معرفی شهدای ادیان دیگر در دفاع مقدس و نشر نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس را مهم برشمرد و ابراز داشت: خدمات رایگان دانشگاه علوم پزشکی و توسعه شهری و فعالیت شهرداران شهرستان های آبادان، اروند کنار و چوئبده در این سه شهرستان و حمایت از محکومیت های مادی و معنوی جرایم مالی غیرعمد از جمله اقداماتی است که باید در ایام بزرگداشت متجلی شود.

عباسپور گفت: امیدوارم با هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و مسئول بهترین شرایط را برای برگزاری هفته دفاع مقدس در آبادان فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا