ترند های روز

ضرورت افزایش روابط فرهنگی ایران و ترکیه

به گزارش فارسیرو، فخرالدین آلتون افزود: در سال جاری ارتباطات دو کشور قوی‌تر می‌شود و برنامه‌های زیادی از طریق سازمان‌های مرتبط در دو کشور انجام می‌شود و این امر شرایطی را برای افزایش شناخت متقابل ایجاد می‌کند. دو ملت

به گزارش ایسنا، این مقام ترکیه ای تاکید کرد: روسای جمهور دو کشور در دیدار اخیر که در حاشیه اجلاس سازمان ملل برگزار شد بر لزوم گسترش روابط در همه زمینه های موجود تاکید کردند.

رئیس ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با ابراز تمایل برای دیدار در آینده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و دعوت از وی برای سفر به ترکیه، ادامه داد: در اوایل سال جاری تفاهم نامه ای با جمهوری اسلامی امضا کردیم. ایران برای افزایش روابط با رسانه ها که باید با هم همکاری کنیم تا این اتفاق بیفتد.

این مقام ترکیه ای افزود: اخیرا اظهارات نامناسبی از سوی یکی از مسئولان رسانه های کشورمان شنیده شده است که مایلم از فرصت استفاده کرده و با ابراز تأسف تاکید کنم که رویکرد پایدار دولت ترکیه تقویت دوستی و افزایش روابط با جمهوری اسلامی ایران است. ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه های موجود، هیچ گونه اظهارنظری بر خلاف آن ربطی به طرز فکر و رویکرد رئیس جمهور و دولت ترکیه ندارد.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم همکاری های موجود را به صورت گسترده گسترش دهیم و اطمینان داریم که حتی اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، می توانیم با گفت وگو آن ها را حل کنیم.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفت و گوی تلفنی با رئیس مرکز ارتباطات رسانه ای ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت: تمرکز اساسی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، تقویت روابط با همسایگان است. در بین همسایگان جمهوری ترکیه از جایگاه ممتاز و قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به روابط سیاسی و فرهنگی بسیار خوب دو کشور افزود: نامگذاری سال 2025 به عنوان سال فرهنگی دو کشور فرصت های جدیدی را برای گسترش روابط فرهنگی دو کشور فراهم می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: فرهنگ بستر تعامل، همکاری و پیوند است و دو کشور ایران و ترکیه ظرفیت های فرهنگی مشترک زیادی دارند و دو کشور باید از این ظرفیت بهره مند شوند.

صالحی تصریح کرد: در ماه های اخیر گام هایی در زمینه همکاری های رسانه ای بین دو کشور برداشته شده و آمادگی کامل برای تقویت همکاری های رسانه ای در راستای منافع و اهداف دو کشور را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معتقدیم باید همکاری ها را تقویت کنیم. مراقبت از فضای رسانه ای و افکار عمومی دو کشور و تلاش برای همکاری در راستای منافع دو ملت ضروری است و از این حیث اظهارات و مواضع مقامات رسمی اهمیت مضاعفی دارد. .

وی افزود: حوادث منطقه و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی، نزدیکی و وحدت میان ملت های مسلمان را بیش از پیش ضروری کرده است و در این شرایط باید از هرگونه اقدام و سخنان تفرقه افکنانه پرهیز کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی تاکید کرد: اظهارات اخیر برخی از مسئولان رسانه در ترکیه باعث ایجاد آشفتگی در افکار عمومی جمهوری اسلامی ایران شد که باید از آن پرهیز کرد.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا