ترند های روز

رسانه ها و منتقدان چراغ راه مدیران هستند/ رونق سینما مرهون همدلی خانواده سینما، رسانه و مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در این نشست پذیرای بیش از 200 دبیر فرهنگی، خبرنگار، عکاس و یک تیم ویدئویی به همراه جمعی از کارگردانان سینما بود.

برخی پذیرش مسئولیت را به خودکشی فرهنگی تعبیر کردند

رئیس سازمان سینمایی در این دیدار ضمن تشکر از زحمات، زحمات و حمایت های اصحاب رسانه در سه سال دولت سیزدهم گفت: روزهای پایانی دولت سیزدهم را می گذرانیم و طبیعتا وظیفه من است. . قبل از پایان این مسئولیت از رسانه ها تشکر کنید. در این 3 سال در سازمان سینما لحظات شیرین و تلخی را پشت سر گذاشتیم و فراز و نشیب های زیادی را شاهد بودیم. روزی که به دلیل شیوع ویروس کرونا می خواستم به سازمان سینمایی بیایم، سینما راکد و نیمه تعطیل بود و عده ای گفتند با قبول چنین مسئولیتی می خواهید «خودکشی فرهنگی» کنید؟ اما احساس کردم با تعامل، گفتگو و برنامه ریزی می توان اتفاقات خوبی برای سینما بیفتد که تا حد زیادی محقق شد.

موفقیت های امروز محصول کار گروهی منسجم کارگردانان سینماست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان سینمایی گفت: در دولت سیزدهم اتفاقاتی در حوزه سینما و سازمان سینمایی رخ داده که تا کنون تجربه نشده بود. همکاران من در سازمان سینمایی در سه سال اخیر تجربه بی نظیری در مواجهه با چندین بحران داشتند و خوشبختانه به لطف قدرت و انسجام تیمی و کار گروهی توانستند در بسیاری از بخش ها به موفقیت های چشمگیری دست یابند. البته با توجه به مشکلات خاص سینما در دهه های اخیر، تا رسیدن به سینمای مطلوب، چه در حوزه زیرساخت و تولید واکر و چه در کیفیت فیلم، راه زیادی باقی مانده است.

موفقیت های امروز محصول کار گروهی منسجم کارگردانان سینماست.

رئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از همه زحمات مدیران سینمایی در چهار دهه گذشته گفت: طبیعی است که اگر سینما در این سال ها دستاوردهای ماندگاری داشت، حاصل تلاش و جست و جوی همه مدیران بوده است. در زمان های مختلف و ما باید از این میراث گرانبها محافظت کنیم و آن را توسعه دهیم. سینما در دولت سیزدهم با وجود همه مشکلاتی که بقای آن را تهدید می کرد، با برنامه ریزی دقیق و حساب شده به ساحل آرامش رسید، زیرا معتقدیم سینما در زمان ثبات و آرامش است که می تواند به حیات و پیشرفت برسد.

وی ادامه داد: شرایط ایجاد شده در اثر شیوع ویروس کرونا فضای نامساعد و پیچیده ای را برای سینما ایجاد کرد. این سینما نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر پس از شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر اپیدمی بیکاری قرار گرفت و تعطیل و متوقف شد.

خزاعی ادامه داد: روزی که مسئولیت پذیرفتم، پیش بینی بحران های اجتماعی، فرهنگی و صنفی بسیار سخت و غیرممکن بود و به ویژه می توان به فضای عمومی حاکم بر مهر 1401 اشاره کرد. جنبش MeToo، هشتگ ضد امنیتی. چند تن از چهره های سینما و ده ها بحران و چالش دیگر از جمله این اتفاقات بوده است که حتی قابل پیش بینی هم نبود، اما من به عنوان فردی برآمده از بدنه و متن سینما معتقد بودم و می دانستم که با تعامل اتفاقات خوبی برای آن رخ خواهد داد. خانواده فیلم شریف ساخته شده است . باید تاکید کنم که صلح ما از اکتبر گذشته آغاز شد تا اینکه توانستیم برنامه های خود را عملی کنیم.

تحقق 70 درصدی برنامه های چهارساله اول سازمان سینمایی.

وی گفت: از من خواسته شد که یک برنامه هشت ساله طراحی و برنامه ریزی کنم و بر اساس آن راهکارها برنامه های سالانه را اعلام کردیم. یک برنامه برای 4 سال اول دولت و یک برنامه برای 4 سال دوم ارائه شد. تا به امروز تقریبا 70 درصد از اولین برنامه های ما اجرا شده است. این در حالی است که قصد داشتیم در 4 سال اول نزدیک به 1000 سالن افتتاح کنیم که تقریباً اتفاق افتاد. همچنین بر اساس این دو طرح مقرر شد مخاطبان در 4 سال اول به بیش از 42 میلیون نفر و در 4 سال دوم به بیش از 90 میلیون نفر برسد.

خزایی افزود: بر اساس این برنامه در برنامه چهارساله دوم تعداد سالن های سینما به 2 هزار سالن می رسد. همچنین برنامه های تولید مشترک و اکران های بین المللی را انجام داده ایم.

مدیرعامل سازمان سینمایی تصریح کرد: بخشی دیگر از برنامه 8 ساله نیز شاهد اکران آثار ایرانی در خارج از کشور بود که به لطف توسعه زیرساخت ها با افزایش مخاطبان همراه شد.

با شما سینماگران و مردم، واقعه بزرگ دهه فجر 41 رقم خورد.

وی ضمن تشکر از گروه های مختلف فرهنگی و سینمایی افزود: همه در سال 1401 زحمت کشیدند تا بزرگترین رویداد سینمایی کشور تعطیل نشود. اگر شما روزنامه نگاران، منتقدان و خبرنگاران در کنار تعداد زیادی از سینماگران نبودید و مردم شما را همراهی نمی کردند، شاید این اتفاقات ادامه پیدا نمی کرد.

ما استقبال کردیم و از تندترین انتقادها استفاده کردیم.

وی نقش موثر رسانه ها را در تبیین برخی از اقدامات سازمان سینمایی قدردانی و برشمرد و افزود: بدون شک نقش رسانه ها در پیشبرد برنامه های ما مهم بوده است و در طول سه سال مدیریت خود، ما نقش مهمی در پیشبرد برنامه های ما داشته ایم. همیشه “من از انتقادات، حتی تندترین انتقادها استفاده کردم و از آنها استقبال کردم.”

مدیرعامل سازمان سینمایی گفت: همیشه بر این باور بودم که منتقدان می توانند چراغ راه مدیران باشند، بنابراین نباید با تعصب به آنها نگاه کرد.

خزاعی جایگاه خبرنگاران را مهم توصیف کرد و گفت: شما در همه فراز و نشیب ها ما را همراهی کردید و در کنار ما بودید. این مراسم یک حرکت نمادین برای قدردانی از عمق حمایت و همدردی آنها برای رشد سینماست.

رسانه ها چراغ راه هستند.

وی نقش رسانه های سینمایی را در این مسیر پررنگ و تعیین کننده عنوان کرد و یادآور شد: رسانه ها در واقع چراغ راه و چراغ راه هستند و تاریکی ها و انحراف ها را نشان می دهند. بدون شک بیشتر نقدها دلسوزانه و تأثیرگذار است، زیرا رسانه ها مسیر آینده را نشان می دهند و می سازند.

خزایی در پایان گفت: این مراسم گزارشی از عملکرد من نیست، بلکه این مراسم به مناسبت روز خبرنگار و به مناسبت 3 سال همکاری با شما در دولت سیزدهم است. دو سال قبل به این بهانه در خدمت شما بودیم. و ما از نظرات و افکار شما بهره مند شده ایم. من همیشه نقد شما را نقد سازنده می دانم. گاهی اوقات مرورها را برای مطالعه و تمرکز جدا می کنیم. ما از بررسی های زیادی استفاده کردیم و در مورد آنها تصمیم گرفتیم. اینک وظیفه خود می دانم که از همه شما دوستان عزیز به خاطر سه سال همراهی و کمکی که فارغ از اقشار مختلف در کنار ما بوده اید تشکر و قدردانی کنم.

حبیب ایلبیگی معاون نظارت و ارزیابی در سخنانی کوتاه تاکید کرد: سال هاست در سینما فعالیت می کنم و همکاری با خبرنگاران را مایه خیر و برکت می دانم. در دوره آقای خزایی، سازمان سینمایی برای رفع مشکلات تلاش کرد. این تلاش در شرایطی صورت گرفت که کشور با مشکلات جدی مواجه بود.

یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی با تقدیر از سه سال همکاری و حمایت رسانه ای گفت: یکی از برنامه های روابط عمومی سازمان در سال 403 این بود که سه سال جشن بزرگداشت را احساس کند. اولین جشنواره رسانه ای فیلم که جای خالی در مجموعه جشنواره های رنگارنگ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: رسانه سینمایی در تمام این سال ها وظیفه حرکت و آگاهی بخشی در عرصه سینما را بر عهده داشته است اما در هیچ جا و هیچ زمانی از سوی فعالان رسانه ای اهمیت و تاثیرگذاری لازم به آن داده نشده است.

گفت: نزدیک به سه سال در دولت سیزدهم با شما بودیم. سه سال پرتلاطم آنچه در این مدت نور ما بود و راه پیش رو را روشن کرد، حضور چشمگیر، دلگرم کننده، صریح و صمیمانه شما بود که گذر از این مسیر سخت و پیچیده را ممکن ساخت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی با اشاره به سال ها تجربه فراوان و عمیق همکاری با اصحاب رسانه گفت: این همکاری به من آموخت که حاصل آنچه تحلیل و نقد نامیده می شود چه تفاهم آمیز و حمایتی و چه آسیب شناسی است. و مهم این است که این سرمایه گرانبها را به دست گرفت و از آن مراقبت کامل کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال ها حضور در کنار شما این فرصت ویژه را به من داد تا با دغدغه ها، نظرات و دیدگاه های دلسوزانه بسیاری از شما آشنا شوم. من معتقدم در هر جامعه ای حضور رسانه های گرم، پرشور و متنوع برگ برنده و مهر تایید نظام های دموکراسی است.

عشیری تصریح کرد: برای من و همکاران روابط عمومی سازمان سینمایی مایه افتخار و افتخار است که دوست شما هستیم و خواهیم بود. اینک بهترین فرصت است تا صمیمانه از همه شما عزیزانی که در اعتلای سینما و فرهنگ و تمدن این مرز و بوم همراه ما بودید صمیمانه تشکر کنیم.

گفتنی است قدیر آشنا، حبیب ایل بیگی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، محمدرضا سخندی و لادن طاهری از مدیران سازمان سینمایی در این مراسم حضور داشتند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا