در سریال سازی ، ما با Türkiye می مانیم.
مهسا بهادری: در سال 2024 ، صنعت تولید سریال ترکیه بیش از 500 میلیون دلار سری صادرات را به بیش از 150 کشور جهان درآمد.
سریال های ترکیه پیروان زیادی در کشورهایی در خاورمیانه ، آمریکای لاتین ، آمریکا ، استرالیا و اروپا دارند. با گسترش سیستم عامل های دیجیتال ، این سریال ها در حدود 200 کشور جهان نشان داده شده است و تخمین زده می شود که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را ببینند.
به این معنا ، پلت فرم Netflix اعلام کرده است که از سال 2021 ، 47 محتوای ترکیه در لیست 10 برنامه هفتگی جهانی این سیستم عامل قرار گرفته است. این محتویات از جمله آثار دیدنی در 92 کشور جهان است و در 4 سال گذشته آنها در 184 هفته وارد لیست 10 بهترین اثر این کشورها شده اند.
سریال های ترکیه نقش مهمی در ارائه فرهنگ و جاذبه های توریستی ترکیه در جهان دارند. بسیاری از طرفداران این سریال ها به مکان های فیلمبرداری علاقه مند هستند و اطلاعات مربوط به این مکان ها را در نمایشگاه های حاضر در نمایشگاه های بین المللی به دست می آورند. این روند فرصت های جدیدی را برای جذب گردشگران به Türkiye و کمک به رشد صنعت گردشگری این کشور فراهم می کند.
Esmail Afifeh ، تهیه کننده فیلم ، اهمیت حضور صنعت تولید سری ایران را در سراسر جهان توضیح داد که در مرحله بعدی خواهد خواند.
چه اتفاقی افتاد تا Türkiye بتواند در این زمینه ظاهر شود؟
اگر صنعت تولید سریال ما می خواهد مکانی را در جهان به عنوان Türkiye پیدا کند ، ابتدا باید مشکلات سیاسی خود را حل کند. به عنوان مثال ، شما باید توانایی ایجاد روابط سیاسی دوستانه با جهان را پیدا کرده و سپس وارد توافق های اقتصادی و فرهنگی شوید. تعامل که به دنبال این تحریم ها است باید برداشته شود تا اساساً بتواند وارد بازار فیلم شود. در مرحله بعدی شما باید در مورد حسابرسی که عموم مردم باید تحمل کنند فکر کنید ، اما این برای سایر کشورها برای عموم قابل قبول نیست. بعد از این دو مرحله ، که به نظر نمی رسد در شرایط فعلی به راحتی در دسترس باشد ، ما باید سالها سریال هایی مانند ترکیه را بسازیم و تمرین کنیم و صبر داشته باشیم تا آنها را در سایر کشورها آزاد کنیم تا به فروش هایی که صنعت فیلم منجر شده است ، برسد. امروز
مزایای ورود به بازار جهانی چیست؟
بازار جهانی ما را با سایر کشورها و شرکت های سینمایی در رقابت قرار می دهد. در چنین شرایطی و برای ماندن در بازار رقابتی ، ما باید کیفیت محصولات را در سطح سلیقه عمومی حفظ کنیم. در غیر این صورت ، ما مخاطب نخواهیم داشت. سپس ، پس از پیدا کردن مکانی در بازار جهانی ، درآمد کسب و کار فیلم به حدی افزایش می یابد که می توان سریال ها و فیلم های با کیفیت بالاتر را افزایش داد که هزینه های تولید را افزایش می دهد. در شرایط فعلی ، ما فقط با خودمان رقابت می کنیم.
اگر 20 سال تمرین را کنار بگذاریم و ارتباطات جهانی آنها را کنار بگذاریم ، چه تغییری در سطح سریال سازی در Türkiye رخ داده است؟
از بین بردن دو عامل ذکر شده ، وضعیت ما یکسان است. ما نمی توانیم بر اساس دانش و تحقیق ، ارتباط با جهان و بازاریابی را رها کنیم و وانمود کنیم که پیشرفت می کنیم. به منظور رقابت با غول های سریال جهان ، ترکیه قطعاً تحقیقات علمی را بر اساس آمار و روانشناسی اجتماعی در روحیه و سلیقه مردم سایر کشورها و فرهنگ ها انجام داد تا به تدریج موقعیت خود را در بین صدها نفر تقویت کند. رقبا اکنون ، سری ترکیه ها نه تنها درآمد مستقیم از فروش بین المللی به دست می آورند ، بلکه صنعت گردشگری و سایر مشاغل مربوط به گردشگری را نیز ارتقا می بخشد. این بدان معناست که استفاده هوشمند از ظرفیت و امکانات مختلف برای تولید فیلم ها و سریال ها در رشد اقتصادی این کشور بسیار مؤثر است. در عین حال ، مأمورین و نیروهای انسانی این حرفه نیز به رونق بیشتری رسیده اند.
۲۴۵۲۴۵