به جای حمله به سریال Tasian ، تینا پاکراوان را قدردانی کنید

امیر یوسفی ، مستند و عضو انجمن تهیه کنندگان مستند سینما ، درباره محتوای سریال تینا پاکراوان می گوید: “تاسیان” توانسته است در سالها با یک رویکرد واقع گرایانه به یک فضای اجتماعی ، فرهنگی ، فرهنگی ، فرهنگی و سیاسی ایرانی برسد و توجه به توجه به جزئیات انقلاب را دنبال کنید تا به خوبی نشان دهید. این کار با استفاده از دکوراسیون ، لباس ، موسیقی و دیالوگ های سازگار با آن زمان ، بیننده را به فضای آن دوره می برد و یک حس دلتنگی و تاریخی قوی ایجاد می کند.
وی با اشاره به توصیف سریال Tasian ، اظهار داشت که شخصیت های قوی و بازیگران قابل قبول بازیگران به جذابیت و اعتبار داستان افزوده اند: این تمام چیزی است که در ابتدای این سریال است. مطمئناً ، قضاوت در مورد تاریخ و فیلمنامه نیاز به صبر و دیدن بخش های دیگر دارد. اما واکنش مخاطب در پایان قسمت اول ظاهراً مثبت است.
با این حال ، این مستند همچنین به یاد می آورد: با این حال ، برخی از منتقدین بر این باورند که در بعضی از قسمت ها این سریال بیش از حد به ظاهر فضا بستگی دارد و از مشکلات اجتماعی و سیاسی آن زمان غافل شده است. علاوه بر این ، گاهی اوقات طولانی شدن برخی از صحنه ها و کندی روایت می تواند برای مخاطب کسل کننده باشد.
تصویر واقعی غیراخلاقی چیست و از کجا باید اعلام شود؟
یوسفی می گوید: “تصویر واقعی بی اخلاقی و کجا اعلام می کند” چیست: آنچه ناگهان گزارش می شود شکایت یکی از سالن های همزمان توسط ساترا و سکوی انتقال است. وقتی منتقدین و فعالان رسانه ای هنوز پذیرفته اند و مشاهده نشده اند ، اندکی تعمق و تأمل وجود دارد. اما چرا؟ فضای تاریخ داستان سال 6 (در ابتدا) است ، مدیر کارگر معتقد است که داستان داستان معلمی به نام ایراج رامینفر ، کارگردانی است که قبلاً در مجموعه خاتون تظاهرات کرده بود. و شاید شخصیت منفی برخی را به خود جلب نکند!) فضا کاملاً در خدمت تاریخ و معتبر بود. به نظر می رسد این فضا اعتراض کرده است.
یک سؤال ، نسلی که فضای پیش نمایش را به یاد می آورد ، چه درصد از مردم؟ برای رسیدن به چارچوب منطقی چه باید کرد؟ اگر در جامعه حجاب وجود نداشت ، آب معدنی و نوشیدنی های گازدار خدمت می کردند ، مجوز و نیروهای غیر مذهبی فعال نمی شدند ، دولت تحمل و گلشی و دیگران را داشت … پس چرا انقلاب؟ چگونه این دفتر مرکزی عزیز نسلی را که پس از انقلاب دو دهه پس از انقلاب به دنیا آمد ، توجیه می کند؟ این نیست که ما می گوییم ما به اخلاق هستیم. و کجا باید بگویید؟
Yousefi گفت که این پرسنل محترم باید از Filimo برای تولید و ساترا برای تعامل قدردانی کنند و خواستار همدردی بیشتری برای مدیران ساترا بودند ، اما در عین حال: اگرچه می توان انتظار داشت که هنگام اطلاع از ابتدای کار ، از مدیران فیلیمو مطلع شود این سریال (در قالب یک زیرنویس) و تأکید بر اصول تولید برای رفع نگرانی های دیگران.
در حرف آخر ، این مستند می گوید: “تاسیان” می تواند یک کار ارزشمند در مورد نمایندگی تاریخ معاصر ایران باشد و نباید برای کارگردان این هنرمند ، خانم تینا پاکراوان و مجموعه تولید و تولید او خسته شود.