ترند های روز

اسپانیا و فرانسه نمایندگان خود را در اسکار 2025 معرفی کردند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «کیوان برمی گردد» جدیدترین فیلم ایساکی لاکوستا که عنوان بهترین فیلم و کارگردان اسپانیایی را در جشنواره مالاگا امسال به دست آورد، نماینده اسپانیا در رقابت بین المللی اسکار 2025 بود یک سال، یک شب 2022، درباره حمله تروریستی به سینمای باتاکلان در فرانسه که مورد تحسین قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «کیوان برمی گردد» موفق شد در فهرست کمیته انتخاب اسپانیا از رقبای خود از جمله «ستاره آبی»، «مارکو» و ۲ فیلم دیگر پیشی بگیرد.

«کیوان برمی گردد» یک فیلم به ظاهر زندگی نامه ای است که به تدریج مخاطبان را با شخصیت هایی آشنا می کند که نمی توانند به یاد بیاورند که واقعا چه اتفاقی افتاده است.

این فیلم از گروه افسانه ای راک مستقل اسپانیایی Los Plantas الهام گرفته شده است، که در پایان دهه 90، با وجود انشعاب های گروه، آلبومی را ضبط کردند که شهرت آنها را تأیید کرد.

این فیلم را لاکوستا با همکاری پل رودریگز کارگردانی کرده است و فرناندو ناوارو فیلمنامه نویس سرشناس اسپانیایی نویسنده «باخو سرو» او را در نگارش فیلمنامه همراهی می کند. چندین شرکت مهم اسپانیایی مستقل این فیلم را تهیه کرده اند.

فرانسه همچنین فیلم «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار را به عنوان نماینده این کشور در رقابت های بین المللی اسکار معرفی کرد. این فیلم برنده 2 جایزه مهم جشنواره کن شد و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد.

فیلم اسپانیایی زبان امیلیا پرز با بازی کارلا سوفیا گاسکون در نقش یک قاچاقچی ترسناک، یکی از طولانی‌ترین تشویق‌ها را در جشنواره کن دریافت کرد و جایزه هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

اودیار فیلمنامه نویس و کارگردان فرانسوی است که با فیلم «دیپان» برنده نخل طلا شد و پیش از این برای فیلم «یک پیامبر» با بازی طاهر رحیم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شده بود.

این فیلم یکی از 4 فیلمی بود که کمیته اسکار فرانسه در لیست نهایی خود داشت و با «کنت مونت کریستو» ساخته ماتیو دلاپورت و الکساندر د لا پاتلیه، «ما همه نور را تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا و «متشکرم» به رقابت پرداخت. توسط آلن ژیرودی بزرگ ترین رقیب امیلیا پرز، کنت مونت کریستو بود که بیش از 8 میلیون بلیت در گیشه فرانسه فروخت. اگرچه «امیلیا پرز» کمتر از یک ماه پیش اکران شد، اما تقریباً 750 هزار بلیت فروخته است و قرار است از اول نوامبر در سینماهای آمریکا اکران شود.

کمیته جدید انتخاب نمایندگان اسکار به ریاست چارلز تسون، مدیر هنری سابق هفته منتقدان کن، نماینده فرانسه را انتخاب کرد. آدری دیوان، کارگردان «امانوئل» که برنده شیر طلایی ونیز شد، فلوریان زلر، نمایشنامه نویس و مدیر شرکت تولید «پدر»، پاتریک واکسبرگر، مدیر سابق Lionsgate، کارول باراتون، مدیر فروش بین المللی و گرگوار ملین و میشل هالبراستات، توزیع کننده قدرتمند فرانسوی، به همراه تهیه کنندگان روزالی واردا و دیوید تیون و بازیگر کلمنس پوزی اعضای کمیته انتخاب را تشکیل دادند.

این کمیته سال گذشته پس از انتخاب نکردن فیلم «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی برنده نخل طلای کن، که در نهایت پنج نامزدی اسکار در بخش‌های اصلی دریافت کرد و برنده بهترین فیلمنامه اصلی شد، با واکنش‌های گسترده مواجه شد. فیلم عاشقانه و آشپزی «طعم چیزها» سال گذشته نماینده فرانسه در اسکار بود.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا