اجتماعی

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات (آموزش جامع)

یکی از دغدغه های مشترکین مخابرات نحوه اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات میباشد که قصد داریم در این مقاله به شما بصورت تصویری آموزش دهیم که چگونه میتوانید از حجم باقی مانده اینترنت خود آگاه شوید پس تا انتهای این مقاله از فارسیرو همراه ما باشید.

یکبار برای همیشه ! حجم باقیمانده اینترنت مخابرات چگونه محاسبه میشود ؟

به مقدار داده و دیتا مورد استفاده در پهنای فضای مجازی و اینترنت (اعم از دانلود و یا آپلود) که واحد اندازه‌ گیری آن مگابایت میباشد حجم یا ترافیک گویند. یعنی شما به هر میزان که فایل و یا دیتایی در بستر اینترنت آپلود میکنید یعنی درحال استفاده از حجم خود هستید که آن را در فضای اینترنت منتشر میکنید.حال لازم است بگوییم که در واقع بسته حجمی چیست ؟ در واقع بسته حجمی شامل میزان معینی حجم یا دیتای اینترنت میباشد که با درصد تخفیف خاص در دوره‌ های زمانی متفاوتی و به فراخور زمان از طرف شرکت‌ های تأمین‌ کننده اینترنت برای کاربران مخابرات و یا دیگر شرکت ها در نظر گرفته می‌ شود که دارای مدت زمان خاص میباشد یعنی شما به فرض بسته یک ماهه خریداری میکنید و فقط یک ماه مهلت استفاده از آن بسته و یا آن حجم را دارید.

آموزش اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مخابرات

برای اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت میبایست ابتدا وارد پنل کاربری خود در مخابرات به آدرس : adsl.tci.ir شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را که مخابرات در دسترس شما قرار داده است را وارد نمایید تا به پنل کاربری خود وارد شوید.

پنل کاربری مخابرات ایران
پنل کاربری مخابرات ایران

نکته : معمولا نام کاربری همیشه بصورت پیشفرض در پنل مخابرات شماره تلفن میباشد.

نکته : در صورتی که از رمز خود مطلع نیستید میتوانید با تلفن ثابت با شماره 2020 تماس حاصل فرمایید.

نحوه مشاهده حجم باقی مانده اینترنت
نحوه مشاهده حجم باقی مانده اینترنت

حال پس از ورود به پنل کاربری میتوانید اطلاعات حساب اینترنت خود را در پنل کاربری مخابرات مشاهده نمایید که در سمت چپ اطلاعات سرویس خریداری شما قابل رویت میباشد.

نحوه مشاهده حجم باقی مانده اینترنت از طریق تلفن ثابت

برای بررسی حجم باقی مانده خود از طریق تلفن ثابت کافیست با تلفن خود با شماره 2020 تماس حاصل فرمایید و داخلی مورد نظر را شماره گیری نمایید تا اپراطور بصورت سیستمی حجم باقی مانده سرویس خریداری شده را به شما نمایش دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا