ترند های روز

جبلی: هرکسی که رسانه ملی را دریافت کند، یک مقدار حق آنتن دهی اش را دارد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پیمان جبلی امروز در دیدار با مدیران کل صدا و سیمای استان ها که با حضور نمایندگان اهل سنت شورای اسلامی به مناسبت هفته وحدت و در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های اساسی جمهوری اسلامی ایران تنوع اقوام، زبان ها و گویش هاست که نه تنها تهدید و چالش است، بلکه نقطه قوت محسوب می شود و ما به آن امید و دل داریم. او بیان کرد. وی گفت: این تنوع در راستای دموکراسی واقعی جمهوری اسلامی است نه دموکراسی رسمی.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این روند همه اقوام و مذاهب امکان رقابت سالم و جلب اعتماد مردم و کسب قدرت در انتخابات مختلف از مجلس گرفته تا نهادها و شوراهای مردمی مبتنی بر دموکراسی واقعی را دارند. و حضور اهل سنت. نمایندگان در برخی مناطق که دارای جمعیت سنی و شیعه هستند، ضامن امنیت، صلح و انسجام آن مناطق است و آنچه را که می توان شکاف تلقی کرد، عامل وحدت و استحکام می شود.

آنچه در 40 سال گذشته جامعه ایران را از دشمنی در امان نگه داشته است، رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه حس مشترک «ایرانی بودن» در بین همه اقوام و مذاهب ما وجود دارد، گفت: کشور ما فارغ از تنوع، ایران است. ” ما از لحاظ قومیتی و فرهنگی ایرانی هستیم که باید قدر آن را دانست. همکاری، همدلی، هم افزایی و همزیستی بین اهل سنت و شیعه همواره امری پذیرفته شده، عامل انسجام ملی و تحکیم پایه های کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه در عصر تحول صدا و سیما، پیمان و تعهد همه ما با رهبر معظم انقلاب بر دو محور هویت و عدالت استوار است، گفت: هویت بزرگترین خیر ماست عصر حاضر و اگرچه هویت‌های بومی اصیل به دلیل تحول فناوری‌های ارتباطی در معرض تهدید قرار گرفته و چالش‌هایی هستند، اما هویت تمدنی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و جغرافیایی ما برتر از تمام جهان است. هویت ایرانی با تنوع رنگارنگ اقلیم، فرهنگ، خرده فرهنگ ها و مذاهب شکل گرفته است و این ویژگی های قومی، منطقه ای و زبانی را باید در مولفه های هویت محور دید.

وی افزود: برای تحقق عدالت معتقدیم باید گوشه و کنار کشور که بخشی از هویت ایرانی است در تصویر گنجانده شود. بنابراین در تمام مناسبت های ملی و مذهبی، اتاق های سد و سیما به مناطق و روستاهای دور افتاده می روند. این اقدام تمرینی برای گسترش عدالت است و ما معتقدیم توجه به ظرفیت های هویتی در اقصی نقاط کشور، توجه به حقوق مردم، اقوام، مذاهب و خرده فرهنگ ها همگی از مصادیق عدالت خواهی است.

جبلی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما ضمن اینکه نماینده تک تک افراد حوزه انتخابیه خود هستید، نماینده همه مردم ایران نیز هستید. همچنین معتقدیم هرکسی که بتواند رسانه ملی را دریافت کند، حق دریافت آنتن رسانه ملی را دارد و باید از مزایا و امکانات رسانه ملی برخوردار شود.

وی همچنین از اختصاص ساعت پخش شبکه های سراسری به تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان ها در برنامه «ایران ما» خبر داد و افزود: حداقل هر سه سال یک بار یک استان باید مورد توجه همه شبکه های سراسری قرار گیرد و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود. در حال انجام است.

رئیس شبکه تلویزیونی سیما با بیان اینکه معتقدم اصلی ترین و مهم ترین نقطه تماس دولت و مردم نمایندگان مجلس هستند، گفت: دوربین تلویزیون وقتی نماینده مجلس به سرکشی می رود باید با او باشد. از حوزه انتخابیه خود و تصویری زیبا از تعامل با مردم و جستجوی حقوق آنان و سایر فعالیت ها و اقدامات. وی گفت: سخنرانی قبل از دستور در مجلس باید از شبکه استانی پخش شود. صداوسیما نیز آماده پخش زنده کمیسیون های مجلس است تا گوشه ای از زحمات نمایندگان را به نمایش بگذارد.

جبلی درباره وضعیت اعتبارات و تعهدات صداوسیما نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا پایان سال 1404 جدول پخش سریال های نمایشی تلویزیونی بسته شده است و کارها مراحل مختلفی از پیش تولید تا پس از تولید را پشت سر می گذارند. به تعهدات برنامه هفتم توسعه پایبند بود.

در این دیدار احمد حیدری معاون حقوقی و امور شورای رسانه ملی صدا و سیما را سخنگوی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ظرفیت های همکاری مشترک شورای اسلامی و ملی را بیان کرد. دولت رسانه ها گفت: امروز نمایندگانی از اهل سنت میهمان ما هستند که اکثر آنها از استان های مرزی هستند و کشور و رابط اصلی مردم در دورترین نقاط ایران با دولت است.

وی افزود: نمایندگان شورای اسلامی در حل مشکلات منطقه خود مسئول هستند و برای انعکاس دغدغه ها و دردهای مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. ما در رسانه ملی در راستای رسالت خود حاضر به ایجاد هم افزایی و تقویت تعامل برای کاهش مشکلات مردم، شناسایی توانمندی ها و بیان دستاوردها هستیم تا بتوانیم در تزریق روحیه امید به جامعه نقش آفرینی کنیم.

حسن عابدینی معاون سیاسی صداوسیما نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه دو راهبرد اساسی هویت گرایی و عدالت خواهی در رسانه ملی را در دوران تحول دنبال کرده ایم و تمام تلاش خود را برای تحقق عدالت در چهار گوشه لس به کار گرفته ایم. ایران اسلامی جهان اسلام خاطرنشان کرد و افزود: امروز رژیم صهیونیستی ناامن ترین منطقه جهان است و چه رهبر مقاومت اسلامی که اهل سنت است در تهران شهید باشد و چه او. اگر در سوریه شیعه هستید، دشمن اهمیتی نمی دهد. هدف آن نابودی جهان اسلام است.

وی افزود: اکنون خون مسلمانان در میدان مقاومت در هم آمیخته است و باید قدر این فرصت را بدانیم و وحدت را پاسداری کنیم. امروز جهان در انتظار تفکری نو است و ما معتقدیم که قلوب و جان های بسیاری حاضر به شنیدن و بهره مندی از اندیشه های دینی و اسلامی هستند.

عابدینی در ادامه یادآور شد: حوزه های مختلف صدا و سیما مایل به انعکاس توانمندی های خود و ایفای نقش در اقدامات تکمیلی برای رفع مشکلات مردم مناطق مختلف هستند.

عبدالجلال ایری، عثمان سالاری، سلام ستوده، محمد انور بجارزهی، محسن بیگلری، حکیم ممکن، محمد نور دهانی، رستگار یوسفی، عبدالغفورامان زاده، علی کرد، عمر علیپور، محمد قاسم عثمانی، امید کریمیان، شاهین جهانگیری، محسن فقحی. در این جلسه حسین پور نمایندگان اهل سنت شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا