ترند های روز

تاخیر در تغییر دولت فدرال

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، «وفاق» بهانه این تاخیرهاست که ممکن است در مواردی موجه و در مواردی غیر موجه باشد. اینکه اجماع عامل تغییر است و باید باشد مورد قبول همگان است، اما ممکن است عده ای قصد داشته باشند به طور غیرمستقیم از طریق عامل اجماع از دولت امتیاز بگیرند و در جایگاه فعلی خود باقی بمانند و در نتیجه از تغییر جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، همه ماهان معتقد است سوال مشخص رئیس جمهور این است که توضیح دولت برای این تاخیر در تغییرات چیست؟ وی ادامه داد: با وجود استقرار وزرا و تعیین تکلیف نهادها، همچنان شاهد تاخیر در تغییر هستیم و همچنان وعده داده می شود که پس از این هنوز فرصت تغییر وجود دارد؛ آیا اینگونه است و آیا این تغییرات رخ خواهد داد یا خیر؟ اولین و مهمترین خواسته دولت دکتر مزیکیان تغییر است زیرا مردم به تغییر رای دادند.

این استاد ارتباطات تاکید کرد: ففق باید خود را با تغییرات وفق دهد. «هابرماس» در این باره می گوید که پس از گفتگو، تبادل و تفاهم معنادار، چیزی به نام قرارداد یا توافق شکل می گیرد. توافق در مورد یک موضوع یک مانیفست و یک منشور مشترک است که در حال حاضر در معرض تغییرات است. توافق یک هدف نیست، بلکه یک روش است. به گفته این پژوهشگر روزنامه نگار باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی همچنین سه موضوع اساسی ارزش پول ملی کشور، آب و سیاست بین الملل کشور را از فوری ترین مطالبات مردم از دولت برشمرد و گفت: افزایش ارزش پول ملی کشور باید بازنگری شود. و صفرهای اضافی پول ملی باید در چرخه مقابله با تورم با ارزش ارز لحاظ شود این کار باید انجام شود و افتخار دولت چهاردهم باشد.

این استاد ارتباطات همچنین با اشاره به موضوع بحران آب گفت: این یک واقعیت است که در کشور ما به دلیل عدم مدیریت آب های زیرزمینی در دولت های گذشته وضعیت فاجعه بار شده است به طوری که در حال حاضر 18 استان کشور دچار مشکل شده اند. یک فروپاشی جدی.” وی با تاکید بر اینکه مسئله آب در خاورمیانه یک بحران بسیار جدی است، تصریح کرد: جنگ های آینده جهان به جز در مقوله هوش مصنوعی به تنش های آبی و اقلیمی مربوط می شود و موضوع بعدی سیاست بین الملل، دولت است. باید عملکرد متعادلی در این زمینه داشته باشد، اما در حال حاضر اینطور نیست.

برای حل تحریم ها و مشکلات باید سیاست خارجی متعادلی داشته باشیم. برای حل مشکلات یکی از راه حل ها افزایش قدرت خود در منطقه است که رویکرد بسیار درستی است. اما توازن مهم است و به همان اندازه که با شرق رابطه داریم، باید با غرب و اروپا هم داشته باشیم. همچنین حل چالش های خود با آمریکا ضروری است. مابقی این چالش ها هنر نیست و قطعا راه حل دارد و آن پذیرش این واقعیت است که باید در عرصه بین المللی تعادل برقرار کنیم.

نیاز به سیاست دوجانبه دولت با رسانه ها

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا نشست خبری رئیس جمهور دیر برگزار شد یا خیر؟ وی گفت: من این تاخیر را موجه می دانم زیرا انتخابات ریاست جمهوری در شرایط خاصی برگزار شد و این دولت روی کار آمد و مشکلات زیادی در مسیر آن وجود داشت، بنابراین دولت برای تثبیت زمان نیاز دارد، اما اگر وجود داشته باشد. تاخیر در برگزاری جلسات بعدی است، من آن را موجه نمی دانم و معتقدم باید پاسخگوی منظم به افکار عمومی باشد.

بخشی از سیاست های دولت در قبال رسانه ها را با تغییرات در وزارت ارشاد مرتبط می کند. تغییراتی که هنوز اتفاق نیفتاده است: “همه ما منتظریم تا این تغییرات اتفاق بیفتد و پس از وقوع آنها، می توانیم تصور بهتری از سیاست رسانه ای دولت داشته باشیم. اما من فکر می کنم به کمی بیشتر نیاز داریم. زمان تکمیل حلقه های بعدی پازل در این مورد می توان ارزیابی دقیق تری از وضعیت انجام داد.

این بازپرس روزنامه نگار به دولت توصیه کرد: پس از تکمیل قطعات پازل توسط وزارت ارشاد، دولت باید عمدتاً بر شفافیت تکیه کند و از این موضوع استقبال کند. بسیاری از مواقع سیاست های رسانه ای دولت در راستای هماهنگی رسانه های خود با اتفاقاتی است که در روابط عمومی مرتبط با این نهاد می گذرد. این اشتباه ترین سیاست است. در واقع سیاست دولت های گذشته در قبال رسانه ها یک جانبه بوده است. امیدواریم دولت پزشکی دقیقاً برخلاف این سیاست عمل کند. یعنی همیشه در مقابل رسانه ها به عنوان منبع اطلاعات و اخبار پاسخگو باشید و اطلاعات مورد نیاز رسانه ها را در اختیار آنها قرار دهید. از سوی دیگر رسانه ها باید به سمت استانداردسازی حرکت کنند و از خبرنگاران خبره استفاده کنند.»

وی همچنین به پزشکان توصیه کرد: موضوعات و تاکید شما در پاسخ به هر سوال یک سوال باشد، در مورد صحبت آشتی هم اگر ناگفته هایی وجود دارد خوب است که رئیس جمهور امروز در این باره صحبت کند، البته می تواند گفتنی است در این مورد به اندازه کافی گفته شده است و اکنون افکار عمومی باید این مرحله را طی کنند و بدانند که برنامه های مشخص دولت چیست و تغییرات در همه زمینه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست بین الملل را بدانند …؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دنیای آینده دنیایی رباتیک است که در آن رابطه دولت و شهروند و در واقع مسئله اعمال حاکمیت بر شهروندان زیر سوال خواهد رفت، خاطرنشان کرد: تا 4 سال دیگر وارد خواهیم شد. 2028، در واقع دولت پزشکی در حساس ترین سال ها برای ورود به جهان است هوش مصنوعی در دنیا قرار دارد و نباید فکر کرد که هوش مصنوعی مهم نیست «دولت باید مشخص کند که در این زمینه چه سیاستی خواهد داشت. توجه.” .

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا