ترند های روز

علی دهکردی: نسل ما در اوایل دهه 60 عاشق سینما شد. اما فعالیت خود را زمانی آغاز کرد که دچار مشکل شد / تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد فیلمنامه نویسی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از ستاد خبری اولین رویداد استارتاپی برنامه نویسی، در پایان این رویداد که با اجرای سهیل محمودی شاعر و مجری پیشکسوت برگزار شد، هر یک از فیلمنامه های کوتاه و بلند برنده شدند. 3 جایزه. لازم به ذکر است در این نشست رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم، مدیرعامل خانه سینما، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و رئیس خانه هنرمندان ایران حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند. . سپس گزارشی از نتیجه گیری این رویداد آغازین را مشاهده خواهید کرد.

کار به دست همکاران سپرده شد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارتاپ برنامه نویسی ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری این رویداد و اشاره به حضور مدیر عامل سینما خانه در این رویداد، اظهار داشت: کار خود را به همکاران سپرده ایم و نتیجه داده است.

محمدحسین ایمانی خوشخو به هدف پارک های فناوری که حضور ایده پردازان و تبدیل طرح های آنها به فعالیت است اشاره کرد و گفت: در سند فیلمی که در حال تدوین است و از نظرات سالن سینما نیز استفاده شده است. بندي تعريف شده است كه بر اساس آن سازمان سينمايي موظف است براي ارتقاي كيفيت فيلمنامه ها از فعاليت هاي مربوط به ارتقاي كيفيت فيلمنامه حمايت كند. این در اینجا نیز دیده می شود.

رئیس پارک ملی علم و فناوری و صنایع فرهنگی با اشاره به فعالیت جهاد سنگزی و تداوم آن گفت: جهاد سنگزی دست خود را در زمین باقی مانده گذاشت و به همین دلیل موفق بود. فعالیت های این پارک نیز نشان داده است که می توان از راه فرهنگ پول درآورد و این کار ادامه خواهد داشت.

ایمانی خوشخو در پایان افزود: امروز اعلام می کنم دبیرخانه دائمی این رویداد در پارک تشکیل می شود و جلسات فصلی خواهیم داشت. همچنین دوره های آموزشی نیز تا سال آینده که دومین جشنواره برگزار می شود برگزار می شود.

فیلمنامه پسر رمان

مدیرعامل خانه سینما در پایان این مراسم با تبریک به دست اندرکاران اولین فیلمنامه نویسی گفت: اتفاقی از این دست برای من قابل تحسین و البته تاسف آور است چرا که نسل ما در ابتدای سال عاشق سینما شد. قرن. 60 اما در فقر شروع به فعالیت کردند. برای ما که در سینما کار می کنیم، فیلمنامه جایگاه ویژه و مقدسی دارد. امیدوارم همه بچه هایی که پا به عرصه فیلمنامه نویسی گذاشتند ادبیات و رمان را فراموش نکنند.

علی دهکردی با بیان اینکه فیلمنامه فرزند رمان و داستان است، گفت: در سال های اخیر و در دوران معاصر با تغییر رسانه ها، نوعی ادبیات ناسالم رواج زیادی پیدا کرد، اما همچنان یکی از ادبیات ناسالم است. پسران در رمان فیلمنامه‌نویس است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که فیلمنامه‌نویس است، اما ادبیات ایران و جهان را نخوانده است.

پارک علم و فناوری جدید در راه تبدیل شدن به یک شهر است

یکی دیگر از حاضرانی که در مراسم اختتامیه به ایراد سخنرانی پرداخت، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی بود. حسن مسلمی نائینی با وجود اینکه انتظارات زیادی از هنر وجود دارد و می تواند کشور را اصلاح کند، با تشکر از برگزارکنندگان اولین رویداد فیلمنامه نویسی گفت: دانشگاه علم و فرهنگ رتبه اول ISI و در بین 400 غیرنظامی را دارد. – دانشگاه های انتفاعی

مسلمی نائینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدا جوانان محور بود و جوانان زیادی را در این مراسم به روستا جذب کرد، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم پارک علم و فناوری نوین را به شهر فناوری نرم تبدیل کنیم. و علم و از این نظر مجوزهای لازم نیز اخذ شده است.

تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد فیلمنامه

ما به اشکال مدرن فیلم و فیلمنامه نیاز داریم.

آخرین سخنران پایانی نخستین رویداد فیلمنامه نویسی، مدیر خانه هنرمند ایران بود. محمدمهدی عسگرپور با بیان اینکه در فضای دانشگاهی بسیار کلاسیک عمل کرده ایم، گفت: در سال های اخیر همه چیز تغییر کرده و وضعیت سالن های سینما تغییر کرده است. اکنون 90 درصد از تردد کشورمان بر روی پلتفرم های خارجی، 5 درصد تراکنش های بانکی و 5 درصد در بسترهای ملی انجام می شود. تقریباً 90 درصد محتوا در پلتفرم های خارجی تولید و منتشر می شود.

عسگرپور با بیان اینکه سکوها تغییر کرده است، ادامه داد: آمادگی ورود به این عرصه را نداریم. در دنیا سینما به عنوان تئاتر ورشکسته است. این موضوع ممکن است نحوه داستان گویی ما را نیز تغییر دهد. بنابراین حرکت در مدار کلاسیک دیگر جواب نمی دهد و باید روش های مدرن را تجربه کنیم، گذراندن این دوره ها ارزشمند است، اما اگر این تغییر اتفاق نیفتد، ممکن است فیلمنامه نویسان منتخب نیز با ناامیدی مواجه شوند.

چه کسانی انتخاب شدند؟

لازم به ذکر است در بخش فیلمنامه های کوتاه آثار زیر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند:

  • واریس، نویسنده: هانیه بابانژاد، استاد راهنما: فریدون فرهودی
  • در جای دیگر، نویسنده: فاطمه احمدی، استاد راهنما: رضا حیدرنژاد
  • نمک، نویسنده: میلاد ملحانی، استاد راهنما: مهدی احمدی

همچنین آثار داستانی و بلند از رتبه اول تا سوم به شرح زیر اعلام شد:

  • مردود، نویسنده: زری براهویی، استاد راهنما: رضا حیدرنژاد
  • پیران باحال، نویسنده: سیده فاطمه موسوی، استاد راهنما: فریدون فرهودی
  • شهر سیبیلوها، نویسنده: زهرا عباسی و سارا خسروی، استاد راهنما: هومان فاضل

در پایان این جلسه مهدی سجاده چی، رئیس هیئت ارزیابی کار با اشاره به برگزاری رویدادهای بسیاری در سال های اخیر، با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد فیلمنامه نویسی، با اشاره به اینکه اولین رویداد فیلمنامه نویسی نسبتا موفقی بود، گفت: اولین رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی از 16 تا 9 مرداد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا