ترند های روز

کوتاه ترین عمر مدیریتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، پس از استعفای علی جنتی، در تاریخ 7 مهر 1394، سید عباس صالحی معاون فرهنگی این وزارتخانه به عنوان سرپرست معرفی شد و پس از مدت کوتاهی سیدرضا صالحی امیری این سمت را برعهده گرفت . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

جلوگیری از دخالت نهادهای غیرمسئول در امور فرهنگی و هنری

صالحی امیری در این دوره نه ماهه تحولات و اقدامات مهمی را در حوزه فرهنگی به اجرا گذاشت. از جمله جلوگیری از ورود و دخالت افراد و نهادهای غیرمسئول در امور فرهنگی و هنری مانند لغو کنسرت شهرام ناظری در قوچان. به این ترتیب شهرام ناظری در ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ به همراه حافظ ناظری قرار بود کنسرت «آواز پارسی» را اجرا کنند که با مهر سالن اجرا مواجه شدند که در آن سیدرضا صالحی امیری، وزیر وقت دولت یازدهم، نامه ای به رئیس جمهور نوشت و خواستار تصمیم سران سه قوه برای جلوگیری از دخالت های نابجا شد. در واقع صالحی امیری در دوران مدیریت خود تلاش کرد تا نهادهای غیرفرهنگی مسئولیت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بپذیرند و هیچ گونه دخالت خودسرانه ای در کار نبود.

وی تدوین «دیدگاه سینمای ایران» را در زمان وزارت صالحی امیری بر عهده داشت

یکی از اقدامات مهم سید رضا صالحی امیری در ایجاد مرجعیت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفرهای استانی و دیدار با مسئولان و مسئولان حوزه فرهنگ و هنر در حوزه تئاتر و موسیقی بود.
آماده سازی اولین جلد سیاست های فرهنگی در حوزه سینما با عنوان «چشم انداز سینمای ایران» در زمان تصدی صالحی امیری ساخته شد. چرا که به گفته صالحی امیری سینما از دیگر بخش های نظام فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور جدا نیست و باید به عنوان یک نظام برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد و سینما را دیپلماسی فرهنگی دانست. حضورش در عرصه بین المللی

تغییر مهلت رئیس سازمان سینمایی.

یکی از اولین عزل و نصب هایی که سیدرضا صالحی امیری در بدو ورود به وزارت ارشاد انجام داد، برکناری حجت الله ایوبی اندکی پس از جشنواره فیلم فجر و در ماه های پایانی دولت اول حسن روحانی بود. این تغییر فوری نشانه اختلاف جدی رضا صالحی امیری و رئیس وقت سازمان سینمایی بود. در آن زمان علی اصغر رمضان پور، معاون فرهنگی سابق وزارت ارشاد، حجت الله ایوبی را بر اثر فشار یا درخواست تغییر عنوان برکنار کرد و پس از آن محمدمهدی حیدریان به عنوان جانشین ایوبی منصوب شد.

گسترش دامنه هنرهای نمایشی از تهران به شهرستان ها

از جمله فعالیت های صالحی امیری اهمیت برگزاری این نمایش در شهرستان، گسترش و ایجاد زیرساخت های این هنر در شهرستان ها با کمک مسئولان و متولیان فرهنگی مراکز استان ها بود.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سید رضا صالحی امیری، طی یک سال در تهران بین 9 تا 110 اجرا روی صحنه بوده که بیش از 90 درصد آثار اجرا شده است. به موضوعاتی چون سبک زندگی، دفاع مقدس، مسئولیت اجتماعی، اخلاق اجتماعی، روابط انسانی و ادبیات و هنر ایرانی که متعلق به نمایشنامه نویسان ایرانی بوده است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا