ترند های روز

کاپولا و شکست سخت در دنیای سینمای مدرن

کاپولا، 85 ساله، ده ها سال است که روی مگالوپولیس کار می کند و در نهایت بخشی از کسب و کار خود را برای تامین مالی 120 میلیون دلار هزینه های تولید و نزدیک به 20 میلیون دلار در هزینه های بازاریابی و فروش فروخته است، اما او چیزهای زیادی را نشان نداد از شادی فیلم

به گزارش ایسنا، «مگلوپلیس» از پنجشنبه شب تا یکشنبه نزدیک به 4 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. این فیلم در نزدیک به 2000 سینما در ایالات متحده و کانادا اکران شد و در باکس آفیس آخر هفته در رتبه ششم قرار گرفت، حتی کمتر از Devara Part 1، یک درام اکشن سه ساعته به زبان تلوگو که نقدهای متفاوتی دریافت کرد و با استقبال ضعیفی روبرو شد. در حدود هزار سینما اکران شد.

«مگالوپولیس» درباره معمار با استعدادی با بازی آدام درایور است که می‌خواهد جامعه‌ای را به زیر خط فقر برساند. خریداران بلیت در نظرسنجی های CinemaScore به فیلم نمره پایین D-plus دادند. به ندرت می توان نمره ای کمتر از B منهای برای فیلمی با بودجه کلان از یک کارگردان بزرگ گرفت.

آدام فوگلسون، یکی از مدیران ارشد Lionsgate که پخش Megalopolis را برعهده داشت، کاپولا را عضوی ارزشمند از خانواده خلاق این شرکت توصیف کرد و گفت که شرکت مفتخر است که با او همکاری کند تا فیلم را اکران گسترده ای که شایسته آن است، ارائه دهد.

فوگلسون افزود: این فیلم نیز مانند تمام آثار هنری واقعی به مرور زمان مورد تحلیل و قضاوت مردم قرار خواهد گرفت.

در دهه 1980، زمانی که فرانسیس فورد کاپولا شروع به توسعه پروژه کرد، مگالوپولیس ممکن بود شانسی برای حضور در سینماها داشته باشد. در آن زمان در هالیوود، فیلم‌های جاه‌طلبانه برای افراد متفکر می‌توانست به آرامی به چند سالن سینما برسد و طی ماه‌ها بینندگانی را جذب کند و تعداد سالن‌ها را هفته به هفته، گاهی برای یک سال یا بیشتر افزایش دهد. هالیوود توانست به آرامی به جلو برود، تا حدی به این دلیل که تماشای فیلم بخش مهمی از اوقات فراغت بود و نه تنها اینترنت مانند امروز وجود نداشت، بلکه تلویزیون کابلی و بازی های ویدیویی هنوز در مراحل ابتدایی خود بودند.

امروزه، فیلم ها تمایل دارند تا جایی که ممکن است به سرعت وارد سینماها شوند، به خصوص اگر نقدها بد باشند. استودیوها از این تاکتیک توزیع برای بهره‌برداری از کمپین‌های بازاریابی گران‌قیمت استفاده می‌کنند که برای بهره‌برداری از پنجره محدود علاقه مصرف‌کننده طراحی شده‌اند. اگر توده‌ها فوراً به سالن‌ها هجوم نیاورند، زنجیره‌های سینما سالن‌ها را به سمت فیلم‌های دیگر هدایت می‌کنند، زیرا دنباله «جوکر» تا چند روز دیگر در بیش از ۴۰۰۰ سالن نمایش داده می‌شود.

به گزارش نیویورک تایمز، «مگالوپولیس» تقریباً به سینما راه پیدا نکرد. در بهار، زمانی که کاپولا شروع به جستجوی یک توزیع کننده کرد، استودیوهای بزرگ شروع به رد کردن او کردند. برخی از مدیران استودیو فیلم را به دلیل خطرات هنری آن تحسین کردند. اما هیچ کدام امید زیادی به موفقیت خود در سینما نمی دیدند. در نهایت، Lionsgate با توزیع فیلم موافقت کرد.

Yuid E. گراس، مشاور فیلم و تحلیلگر باکس آفیس، گفت: «چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​سالن های سینما دیگر محلی برای تماشای این نوع سرگرمی ها نیستند.

کاپولا دومین اسطوره هالیوود است که در سه ماه گذشته این درس را آموخته است. همچنین در تابستان، فیلم پر بودجه کوین کاستنر Horizon: An American Saga – Season 1 در باکس آفیس شکست خورد و برنامه ریزی برای فصل دوم لغو شد.

«مگالوپولیس» از همان ابتدا ناخوشایند به نظر می رسید و مشکلات خارجی را تجربه می کرد که شامل اخراج در اواسط تولید، شکایت قضایی و یک تریلر ناموفق بود. اکثر اهالی صنعت سینما تحت تاثیر عملکرد نامطلوب این فیلم در گیشه قرار گرفتند. بسیاری از افرادی که در پست‌های مدیریتی در هالیوود کار می‌کردند از فیلم‌های پرفروش دهه 1970 کاپولا، از جمله “پدرخوانده” و “پایان زمان” الهام گرفتند تا به عنوان یک حرفه فیلم را دنبال کنند. تماشای سقوط یکی از قهرمانان شما از آن دوران یادآور دردناکی است که صنعت فیلم چقدر می تواند بی رحم باشد.

در فیلم «مگالوپولیس» که در اولین نمایش جهانی خود در جشنواره کن به نمایش درآمد، بازیگران دیگری مانند فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان وویت، لارنس فیشبرن، اوبری پلازا، شیا لابوف، کلوئی فاینمن، کاترین هانتر، دی بی سوئینی نیز حضور داشتند. ، تالیا شایر، جیسون شوارتزمن، جیمز رمار و جیانکارلو اسپوزیتو و داستین هافمن جلوی دوربین رفته اند.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا