ترند های روز

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: خبر کوتاه اما تأسف بار درگذشت نویسنده پیشکسوت و پژوهشگر فروتن، استاد محمود حکیمی، درد و شوک فراوانی را به همراه داشت.

راوی دلسوز، راوی روشنگر و نویسنده ای چیره دست که با شناخت زبان و ذوق نسل معاصر خود، بیش از نیم قرن با قلم توانمند خود، زوایای شیرین و دلنشینی از تاریخ و تمدن ایران زمین و معارف را بیان کرد. کتاب اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) از جمله آثار او، کتاب‌ها مبنای اعتقادات نوجوانان و جوانان در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌های پس از آن قرار گرفت.

بدون تردید این نویسنده فرهیخته با بهره گیری از زبان امروزی آن روزگار، نقش بسزایی در تعمیق آموزه های دینی، معرفتی و شعور تاریخی نسل متولدین انقلاب داشته است و از این منظر است. منصفانه ما می گوییم که ما به او مدیون انتقال دانش هستیم.

فقدان این مرد شایسته، نویسنده و تاریخ نگار متعهد را به بازماندگان آن مرحوم و اهالی فرهنگ و اندیشه تسلیت عرض می کنم.

در آستانه سالروز ولادت انوار اعظم ختم مبعث حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و مؤسس مذهب شیعه حضرت جعفر صادق (علیه السلام) که در یاد مرد فرزانه ای که همیشه دل بسته به محبت این خاندان و معرفی و تبیین معارف آن، از طلا برای معشوق سفر کرده و معاشرت با پدر و مادر الهی و همسر گرامیش. ، فرزندان دلبندش و سایر بازماندگان صبر و اجر بی نهایت.

به گزارش ایرنا، محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام صبح امروز درگذشت.

محمود حکیمی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که چند روز پیش به دلیل عفونت ریه در بیمارستان شریعتی بستری شده بود، صبح امروز (جمعه 30 شهریور) دارفانی را وداع گفت.

کریمی در نهم شهریور 1323 در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته آموزشی به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و بازگشت به ایران. ، تدریس در مراکز تربیت معلم.

نویسندگی را از سال 1339 در مجله کیهان بچه ها آغاز کرد که به مدت چهار سال ادامه داد. اولین کتاب دینی حکیمی در سال 1347 درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی قهرمان پیامبر اسلام بود. او راه خود را به عنوان داستان نویس این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 به جمع نویسندگان مجله «درس هایی از مکتب اسلام» پیوستم و در سال 1350 به نوشتن داستان های دینی در این مجله حوزه علمیه بزرگ پرداختم. هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریال من در این مجله اکنون «شکوفایی تشیع» نام دارد و تاکنون 18 قسمت در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی کتاب های متعددی در زمینه ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام نوشته و ترجمه کرده است. داستان هایی از دوران ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوانی نقابدار»، مجموعه 22 جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر دیگر. آثاری از جمله تالیفات این نویسنده پیشکسوت است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا