ترند های روز

وزیر فرهنگ: به به ثمر نشستن سینمای ملی افتخار می کنیم/ ارجمند: سینمای ملی ایران حریم مقدس سینماگران است/ دهکردی: امروز روز مهمی برای تاریخ سینمای ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی سازمان سینمایی، «آیین بهره برداری از ساختمان جدید سینمای ملی ایران» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی. جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان و روزنامه نگاران کشور امروز (14 مرداد) در محل برگزاری ال سین ​​دیدار کردند.
این برنامه با اجرای حمیدرضا مدقق آغاز و با تجلیل از هنرمندانی چون مرحوم سعید راد آغاز شد.
سپس کلیپی از برخی آثار آرشیوی و فضای تصویری سینمای ملی ایران پخش شد.
در ابتدای این مراسم لادن طاهری مدیر کل سینمای ملی ایران اظهار داشت: 40 سال پیش محمدحسن خوشنویس اولین کارگردانی بود که مسئولیت این سینما را بر عهده گرفت در حالی که در آن زمان تعداد کل فیلم های ایرانی 100 بیشتر نبود اما امروز اهالی سینما به این می بالند که ساختمان مستقلی از سینمای ایران ساخته شده است. فراموش نکرده‌ایم که در گذشته همراه با فیلم‌ها و اسناد ارزشمندشان در مکانی کوچک نگهداری می‌شد، اما اکنون ساختمان سینمای ملی ایران و بهره‌برداری از آن نمادی از تلاش و پشتکار است که بالاخره در حال ساخت است. برای استفاده خوب امروز.
و افزود: خوشحالم از گنجینه 40 ساله سینما که راه زیادی را در آرشیو آن طی کرده است صحبت کنم. وی در دولت سیزدهم در اولین روزی که رئیس سازمان سینمایی منصوب شد به همراه وزیر به این مکان آمد و با پیگیری های وی بسیاری از مشکلات سال های گذشته مرتفع شد و این گوهر سینمای ایران حفظ شد. . در واقع تمامی آثار به درستی و مطابق با استانداردهای روز دنیا حفظ و نگهداری می شوند. امروزه سینمادوستان سینما را مکانی امن برای این آثار ارزشمند سینمای ایران می دانند.

افتخار می کنیم که سینمای ملی در دولت سیزدهم به ثمر نشسته است

در ادامه این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و رحلت هنرمند عزیز سعید راد گفت: از آقای مهندس سعید راد تقاضا دارم. خزاعی مدیر سازمان سینمایی به همکارانش، کارگردان و همکاران سینمای ملی. می خواهم از ایران تشکر کنم که این راه سخت را با عشق و علاقه طی کرد، زیرا اشتیاق و اشتیاق آنها را برای حفظ این آثار احساس کرده ام. این ناشناس بودن فقط برای افرادی که عاشق کار و هنر هستند لذت می برند. ما بسیار مفتخریم که این اقدام در دولت سیزدهم به پایان رسیده است.
و افزود: در این سه سال خدمت به مردم تلاش های زیادی برای بهبود زیرساخت ها صورت گرفته است. مانند سفر به استان سیستان و بلوچستان که تا قبل از این دولت 2 سالن سینما فعال داشت امروز با تلاش سازمان سینمایی به 9 سالن رسیده است. این در حالی است که در دولت سیزدهم از وعده ایجاد 1000 سینما در کشور در مدت 4 سال به 900 سینما در سه سال رسیده ایم و این پیشرفت خوبی بوده است و سند ملی هنر در حوزه های مختلف در حال تدوین است. .
اسماعیلی ادامه داد: برخی از دوستان از روند صدور مجوز تولید و نمایشگاه در دولت سیزدهم انتقاد کرده اند. هیچ هنرمندی نمی تواند خارج از نظام صنفی و فرهنگی دادگاه تشکیل دهد چرا که در موارد تخلف به همه پرونده ها در هیأت رسیدگی به تخلفات رسیدگی شده است، همچنان که مشکلاتی مانند ممنوع التصویری هنرمندان پیگیری شده است. در دولت سیزدهم تلفنی نداشتیم و دفاعیات مردم شنیده شده، اعترافات بررسی شده و پیگیری ها و تشریفات انجام شده است.
وی گفت: در هزارتوی دادگاه ها و دادسراها آبرو و حیثیت هنرمندان نباید خدشه دار شود. جمهوری اسلامی نیز مانند هر کشور دیگری به دنبال منافع ملی کشور است. سیاست شفاف سازی و آگاهی در سینما نیز به وضوح انجام شده و روند آن فراتر رفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شفافیت در نظارت بر مسائل را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: باید با مدیریت صحیح حقوق مردم در زمان پخش فیلم ها حفظ شود. اتفاقاتی که در این دوره رخ داد نشان دهنده گام های مهمی در عرصه هنر بود. مانند سند موسیقایی که پس از 45 سال توسط رئیس جمهور شهید ابراهیم رئیسی ابلاغ شد و بر اساس آن مصوب شد که هیچ نهادی جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد در مورد موسیقی صحبت کند. درباره برگزاری کنسرت هم این قانون وجود دارد و فکر می کنم همه این موارد برای حفظ حرمت اهالی سینما و هنر است.
مانند شورای هنری تئاتر سند، 30 سال بود که روی زمین بود که با حضور افرادی مانند توکلی، ایجاد بنیاد ملی تئاتر تصویب شد که گام بزرگی در این زمینه است. سه جا برای تیم این سند در نظر گرفته ایم که افراد فاضل حضور داشتند و تصمیمات به صورت شفاف اتخاذ و اعلام می شود.
وی گفت: روزی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحویل گرفتم 1200 میلیارد بود و امروز بودجه آن 20 میلیارد است. راه اندازی نهضت فلات در کشور، راه اندازی و افتتاح زیباترین مجموعه فرهنگی یزد با بهره مندی از فناوری های نوین روز دنیا که فردا برگزار می شود، مجموعه تالارهای استان های ارومیه و کرمان، که از سطح و امکانات بالاتری نسبت به کریدورهای ترکیه از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت سیزدهم است تا روزی که ما مسئول و پاسخگو باشیم.
اسماعیلی با اشاره به انتشار مطلبی در مورد شهید رئیسی به عنوان مستأجر، افزود: ما ایشان را از دست دادیم و دولت ما پیش از موعد تمام شد. فعالیت ما ادامه دارد و امور تا زمانی که افراد جدید در این پست پر شوند، رسیدگی می شود. دنیا فرصت مال و شهرت نیست و افعال الهی و انسانی باقی است. خیلی ها با زبانشان رئیس جمهور شهید ما را آزار دادند و باید بگویم که خداوند همه عزت و عزت را به او داده است. امیدوارم این سالن سینما باقی بماند و اختیارات دولت سیزدهم برای سینما وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ: به به ثمر نشستن سینمای ملی افتخار می کنیم/ ارجمند: سینمای ملی ایران حریم مقدس سینماگران است/ دهکردی: امروز روز مهمی برای تاریخ سینمای ایران است.

سینمای ملی ایران پناهگاه مقدس فیلمسازان است

داریوش ارجمند هنرمند سینما گفت: من نیز وزیر بازنشسته سابق فرهنگ و ارشاد هستم و خوشحالم که در زمان حیاتم شاهد عملکرد سینمای ملی ایران هستم. این یک رویداد بزرگ است و شاید امروز مردم اهمیت آن را درک نکنند، اما باید زمان بگذرد و قبل از اینکه به ارزش آن پی ببریم، غبار روی آنچه داریم بنشیند.
و افزود: سینما بخشی از تاریخ ده هزار ساله ماست. سینمای ایران شخصیت های بزرگی را به جهانیان معرفی کرد. یک روز باید ببینیم چه داشته ایم. چرا سینما نمی گذرد و این چهل سال انقلاب اسلامی در سینمای که در حال حاضر دیده می شود و شنیده می شود و قضاوت می شود تاثیر خوبی گذاشته است. اهمیت این آثار و نگهداری و مرمت آنها کار ساده ای نیست و باید برای آن ارزش قائل شد. ما ملت بزرگی هستیم. سینمای ایران انسان های بزرگی را ارائه کرده است و این سینما برای سینمای ایران که برای ما هنرمند قابل احترامی است مانند پناهگاهی است.
ارجمند خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از هنرمندان رفته اند و فقط آثار و فیلم ها باقی مانده است. سینمای ملی ایران که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی به بهره برداری رسیده است، یکی از رویدادهای پایدار و ماندگار تاریخ سینماست.
وی افزود: باید قدردان باشیم و فعالیت های این وزارتخانه قابل مقایسه با سال های گذشته نیست. اقداماتی که در این سه سال در عرصه سینما انجام شده در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: آقای اسماعیلی را خیلی دوست دارم چون خیلی خدمت کرده است. از آقای خزاعی عزیر مدیر سازمان سینمایی هم تشکر می کنم و امیدوارم با همین پشتکار و روحیه خاطرات خوبی را در سایر سمت ها به یادگار بگذارند و امیدوارم هرکسی که در عرصه هنر زندگی می کند با عزت بیاید و برود. با وقار مثل سعید راد. پس طوری باشیم که ناممان خوب بماند. سینمای ملی ایران حرم مقدس است. این مکان نمادی از منزلت هنرمندان و سینماگران است.

وزیر فرهنگ: به به ثمر نشستن سینمای ملی افتخار می کنیم/ ارجمند: سینمای ملی ایران حریم مقدس سینماگران است/ دهکردی: امروز روز مهمی برای تاریخ سینمای ایران است.

امروز روز مهمی برای تاریخ سینمای ایران است

بعدها علی دهکردی هنرمند و مدیر عامل خانه سینما گفت: وقتی بقای تمدن ها را می بینیم متوجه شکل گیری فرهنگ در طی آن می شویم. سینما یک تمدن فرهنگی است و امروز روز بزرگی برای خانواده سینماست چرا که هنرمند قلم می آفریند. باید برای تمدن بشری بماند و به آینده برسد، همانطور که سینما امروز می کند.
وی افزود: سینمای امروز ایران بزرگ و ارزشمند است و خوشحالیم که این گوهر در گنجینه ای ارزشمند نگهداری می شود. این گنجینه حاصل چندین سال فعالیت است که ارزشمند است و حکایت از چهل سال تاریخ اسلام دارد. انقلاب. این یک قدم عالی است.

همچنین هوشنگ توکلی هنرمند در ادامه این مراسم اظهار داشت: سینما حاصل آینده نگری و کار فرهنگی است چرا که وقتی به انقلاب اسلامی رسیدیم یکی از مراکزی که مورد هجمه قرار گرفت سینما بود. جمال امید از جمله کسانی است که برای حفظ این آثار تلاش زیادی کرد و به سختی آنها را مدیریت کرد. وقتی اوضاع آرام شد، ارزش این فعالیت ها مشخص شد، بنابراین تلاش افرادی مانند این ها برای حفظ آثار ارزشمند سینمای ایران قابل ذکر است.
در ادامه این مراسم از ساختمان جدید سینمای ملی ایران بازدید شد.
لازم به ذکر است محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمد هاشمی معاون وزیر، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی، علی دهکردی، مسعود اطیابی، امیرحسین شریفی، محسن شایانفر، سید علیرضا حسینی، شروین امیرصادقی، احمد راکلی امینی، ، امیر سمواتی، حمید بهمنی، علی روین تن، مهدی کریمی، انسیه شاه حسینی، علی مهام، صالح دلدم، هادی انباردار، اصغر فارسی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، حسین طالبیغی، حبیب ایل بیگی، محمدرضا روحوالله، در این مراسم حسینی، حسن حسنی، حسن شکوهی، حسین سعیدخانی، حمیدرضا مدقق و… حضور داشتند.

وزیر فرهنگ: به به ثمر نشستن سینمای ملی افتخار می کنیم/ ارجمند: سینمای ملی ایران حریم مقدس سینماگران است/ دهکردی: امروز روز مهمی برای تاریخ سینمای ایران است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا