ترند های روز

هزینه برگزاری کنسرت در تهران چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، افزایش قیمت بلیت کنسرت ها به بالاترین حد خود از ابتدای شیوع کرونا رسید و همزمان شایعاتی مبنی بر تبدیل شدن این کنسرت به یک کالای لوکس آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در آن زمان که با مسئولان برگزاری کنسرت به گفت وگو نشستیم، آنها از یک اجبار صحبت کردند. اجباری که افزایش بالای هزینه برگزاری یک شب کنسرت برایشان ایجاب می کرد. در واقع وقتی هزینه اجاره سالن، نور، صدا، تبلیغات و… که از ملزومات برگزاری کنسرت است، افزایش می یابد، برگزارکنندگان چاره ای جز افزایش قیمت بلیت ندارند.

البته در همان زمان پیش بینی می شد که در آینده ای نه چندان دور حداکثر قیمت بلیت ها به یک میلیون تومان برسد; زیرا مدتی بعد در سال 1401 اسکناس های اجرایی به عنوان «سیصد» و یک میلیون تومب فروخته شد.

اما واقعاً برگزاری کنسرت چقدر برای برگزارکنندگان هزینه دارد؟

یکی از راه های تبلیغ کنسرت، نصب بیلبورد در سطح شهر است. به نظر می رسد هزینه های اجاره در مکان های مختلف بسته به تعداد روز و سایز بیلبورد متفاوت است که از روزی 15 میلیون تومان شروع می شود. روز

به عنوان مثال تابلویی برای نصب روی پل در بزرگراه همت به ابعاد 1 متر و 300*610 روزانه 170 میلیون تومان یا تابلویی در بزرگراه چمران با ابعاد 1 متر و 310*310 قیمت 100 میلیون تومان است. تومان در روز که اساساً برای یک کنسرت است. بیش از یک هفته تا 10 روز بیلبورد اجاره نمی کنند. البته به نظر می رسد تیم هایی که به طور مستمر از مکان این تابلوها در سطح شهر استفاده می کنند از 30 تا 40 درصد تخفیف برخوردار شوند.

البته نصب بیلبورد در سطح شهر مثلا برای کنسرت نیاز به مجوز جداگانه دارد بنابراین باید مجوز کنسرت از اداره ارشاد گرفته شود و با ارائه مجوز کنسرت نصب بیلبورد مجاز است. علامت بزنید.

و هزینه اجاره اتاق ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال کاخ اسپیناس با تمام هزینه ها از جمله روشنایی، ال ای دی، دکوراسیون، سالن پذیرایی و غیره حدود 1 میلیارد هزینه دارد.

این در حالی است که سالن کنفرانس و نمایشگاه بین المللی برج میلاد نزدیک به 200 میلیون تومان ارزان شده است. البته این در حالی است که برج میلاد صندلی های کمتری نسبت به سالن نمایشگاه میلاد دارد و به همین دلیل سازندگان علاقه چندانی به برگزاری کنسرت در این سالن ندارند.

البته اگر بخواهید قیمت اجاره این سالن ها را بپرسید برای یک سالن خالی به شما رقم تقریبی 480 میلیون تومان را می گویند اما بعد از کنسرت بسته به خدماتی که به تیم کنسرت ارائه می شود، هزینه ها خواهد بود. افزایش دهد. بالا خواهد بود و تولید کننده به رقمی در حدود 800 میلیون تومبا ختم می شود. در واقع، گفته می‌شود که سالن‌ها برای اجازه دادن به خدمه کنسرت در هر اتاقی در سالن، هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

حال اگر تمامی بلیت های یک کنسرت در برج میلاد فروخته شود، یک و نیم میلیارد تومان اضافه می شود که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای اجاره سالن و ۳۰۰ میلیون برای تبلیغات هزینه می شود. بین 400 تا 500 میلیون تومان به مجموعه تهیه کننده و شرکتش، خواننده و گروهش می رسد.

حال این سوال پیش می‌آید که چرا سالن‌های نمایش دولتی به اندازه سالن‌های خصوصی هزینه می‌کنند تا قیمت بلیت‌ها به این ارقام نجومی برسد؟ اگر تالار دولتی است متعلق به همه مردم کشور است و همه مردم حق استفاده از این امکانات را دارند، اما وقتی آن قیمت ها اعمال شود، تعداد کمی از اقشار متوسط ​​و پایین می توانند بلیت بخرند. این کنسرت ها

بهتر نیست متولیان این سالن ها حداقل به هزینه اجاره سالن خالی بسنده کنند تا کنسرت از سبد فرهنگی شهرک حذف نشود و شرایط به گونه ای تغییر نکند که خود تماشاگران کنسرت. محدود کردن جشن کنسرت و این گزینه های محدود از مردم گرفته می شود.

به هر حال وقتی قیمت بلیت 1 میلیون و 100 تومان باشد، همه نمی توانند آن را بخرند. در نتیجه تعداد مخاطبان این کنسرت ها کاهش می یابد و کنسرت ها کمتر بلیت های خود را به فروش می رسانند و درآمد کسب می کنند که در این صورت تعداد کنسرت ها به حداقل ممکن کاهش می یابد و در نهایت این سالن ها قسمت زیادی از خود را از دست خواهند داد. درآمد!

۲۴۵۲۴۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا