ترند های روز

نگاهی به زندگی امام حسن عسکری علیه السلام در «یک نفس تا نقط»

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ماجرا از جوانی به نام هامون در ایران و شهر ری شروع می شود. هامون فرزند عطار ری معروف است که مدیر امام حسن عسکری (ع) و هماهنگ کننده نمایندگان و مدیران آن حضرت در شهرهای مختلف ایران است. هامون از طریق پدرش از زندگی پنهانی شیعیان امام زمان خود مطلع می شود و شرح عشق پدرش به امام و نحوه تعامل با او و دستوراتش را می آموزد. اما سرانجام زمان او را به سامرا و قصر خلیفه می برد تا بتواند به امام نزدیک شود. اما مقصد نهایی او زندان و در نهایت ارتباط با امام و خانواده و… است.

«یک نفس از نفس تو» رمانی با نوعی نوشته تاریخی مذهبی است. رمانی پر از صحنه های تعلیق و گریز و همچنین شرح زندگی و زندگی پنهانی شیعیان امام یازدهم در میان خادمان خلیفه وقت. جوانی قهرمان داستان، هامون، در کنار شجاعت او که در قالب وجود ذهنی و روانی او روایت می شود، به شیرینی داستان نیز می افزاید.

«یک نفس تا نقط» در طول روایت خود سعی کرده از مرثیه ها و توصیف های احساسی فاصله بگیرد و در عوض صحنه و موقعیتی را ترسیم کند تا مخاطب خود را در جغرافیای واقعه داستان کشف کند. در شهر ری و در زمان حیات و بعد از حیات عبدالعظیم حسنی. در بازارهایی که پر است از گوش و چشم بدخواهان و جاسوسان و تعریفی از زندگی و وفاداری در خانواده ای کوچک.

این رمان همچنین در به تصویر کشیدن منظومه فکری یک جوان در دیدار و عشق به امام زمانش تلاشی ستودنی دارد. تلاشی که سعی کرده از شعار دور شده و به واقعیت داستان نویسی نزدیک شود و از این منظر کارکرد خود را به یک کار آموزشی خارج از داستان تبدیل کرده است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا