ترند های روز

نقد جواد هاشمی از بی عدالتی در تبلیغات / بخشنامه ویژه / عشر سینما را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، سید جواد هاشمی کارگردان «شهر گربه ها 2» که چندی پیش این فیلم را برای کودکان و نوجوانان اکران کرد، با اشاره به اینکه فروش فیلمش از مرز هشت میلیارد تومان گذشت، گفت: ما فروش از این رقم فراتر رفت، البته اتفاقات اخیر بر فروش همه فیلم‌ها تأثیر گذاشت، اما مهم‌تر از همه، آنچه باعث دلخوری و نارضایتی از این وضعیت می‌شود، بی‌عدالتی در نگاه به فیلم‌های کودک است.
به گزارش ایسنا، هاشمی ادامه داد: این روزها علاوه بر «شهر گربه ها ۲» یک فیلم کودک دیگر اکران می شود و جالب اینجاست که تنها تصویر این فیلم جلوی همه سینماها دیده می شود و «شهر لوس گاتوس» حتی یک بیلبورد هم ندارد. تیزرهای این فیلم از تلویزیون نیز به صورت گسترده پخش می شود و عجیبتر اینکه به این فیلم آموزش نیز داده شده است. اگر بقیه کار نکنند واقعا جای سوال است؟ این چه نوع حمایتی است؟ اگر قرار باشد نفس سینمای خصوصی قطع شود، در صورت ادامه این روند قطعاً این اتفاق می افتد.

وی با انتقاد از اینکه این حمایت از یک فیلم در شرایطی انجام می شود که ادعا می شود آن اثر متعلق به بخش خصوصی است اما در واقعیت اینطور نیست، افزود: چطور ممکن است همه عوامل در اختیار یک فیلم قرار گیرد. چنین راهی؟ چه چیزی می تواند فروخته شود؟ این شرایط رقابت اصلا مساوی نیست و وقتی رقابت ناسالم باشد سینمای خصوصی سقوط می کند. همانطور که گفتم به شخصه هیچ امیدی به ساخت فیلم جدید ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان به توافقاتی دست پیدا کرد تا همه فیلم های کودک و نوجوان که همزمان با جشنواره فیلم کودک اصفهان اکران می شوند، شرایط تبلیغات و اکران متفاوتی در شهرهای مختلف داشته باشند، گفت: من فکر نمی کنم تمایلی برای حمایت وجود داشته باشد و حتی در حال حاضر در مدارس در حال فعالیت بخشنامه ای صادر شده است که فقط یک فیلم خاص برای ساعات فیلم و تماشای فیلم دانش آموزان در اولویت باشد، هرچند همه فیلم ها دارای مجوز هستند. وزارت آموزش و پرورش، مدارس می توانند فیلمی را برای تماشای فرزندان خود انتخاب کنند، اما چرا باید برای یک فیلم بخشنامه صادر شود؟

هاشمی تاکید کرد: من ادعا نمی کنم که فیلم «شهر گربه ها 2» در حوزه سینمای کودک خیلی موفق است و شاید فیلم های دیگر بهتر از آن باشند اما خوشحالم بچه هایی که فیلم من را می بینند به سینما می روند. . سینما برای دومین و سومین بار آن‌ها برمی‌گردند و من می‌دانم که شهر گربه مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفته است. به همین دلیل مهمترین سوال من در این شرایط این است که عدالت کجاست؟

او در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره سری چهارم «اخراجی ها» که مسعود ده نمکی قصد ساخت آن را دارد صحبت کرد و در پاسخ از او پرسید که آیا در این فیلم بازی می کند یا خیر؟ وی گفت: در این مورد به من نگفته اند، اما شنیده ام نقشی که پیش از این در «اخراجی ها» بازی کردم در فضای جدید وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مسعود ده نمکی پس از حدود ۶ سال قصد دارد فیلم جدیدی بسازد و تابستان امسال برای فیلم «اجکتور ۴» درخواست پروانه ساخت داد و اواخر مردادماه پروانه ساخت را از سازمان سینمایی دریافت کرد.

۲۴۵۲۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا