ترند های روز

نقاشی هایی که بعد از 120 سال گرد هم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، وقتی بیشتر مردم به مونه فکر می کنند، به غروب خورشید بر فراز رود سن یا نیلوفرهای آبی در باغ محبوب او در گیورنی فکر می کنند. صحنه های غبارآلود لندن صنعتی ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد، این نقاش امپرسیونیست در اولین بازدید خود از لندن در سال 1870 توسط این شهر طلسم شد. چند دهه بعد، بین سال های 1899 و 1901، مونه سه بار برای نقاشی به لندن بازگشت. رودخانه تیمز.

به گزارش ایسنا، «آرت نت» نوشت این نقاشی ها موضوع نمایشگاهی با عنوان «مونه در لندن: نماهای تیمز» است که از 27 سپتامبر در لندن برپا شده است. در این نمایشگاه 21 تابلوی نقاشی گردآوری شده است که در سال 1904 به همراه گروهی متشکل از 37 تابلو در پاریس به نمایش گذاشته شد.

از جمله نقاشی های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به تابلویی با نمای تاریخی پل چارینگ کراس متعلق به وینستون چرچیل اشاره کرد که به تازگی پس از چندین دهه مرمت شده است.

«کلود مونه» یکی از مشهورترین هنرمندان جهان است. این نقاش مشهور فرانسوی یکی از هنرمندانی بود که از محیط خانه خود به عنوان موضوع نقاشی های خود استفاده می کرد. “مونه” از طبیعت اطراف خود برای خلق نقاشی هایی استفاده کرد که دید ما را نسبت به رنگ ها و مناظر تغییر می دهد.

مونه در نرماندی فرانسه بزرگ شد. او در همان محل به عنوان یک نقاش منظره شناخته شد و در سال ۱۸۶۲ در آغاز کار خود به عنوان یک نقاش حرفه ای به تحصیل نقاشی در پاریس پرداخت. او تصمیم گرفت به سبک نقاشی در فضای باز بازگردد و سرانجام در شهر کوچک «گیورنی» واقع در فرانسه ساکن شد.

فضای آرام این مکان به مونه اجازه می داد تا طبیعت را در بهترین حالت خود ببیند. «مونه» یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم فرانسه بود. او از سال 1883 تا زمان مرگش در سال 1926 به مدت 43 سال در خانه خود واقع در “گیورنی” زندگی کرد.

روش رنگ آمیزی هوای معمولی باعث شد که مونه زمان زیادی را در باغ خود بگذراند. او این فضای سبز و چشمگیر را دوست دارد. این فضا مکانی برای خلق برخی از معروف ترین نقاشی های او شد. مجموعه نیلوفرهای آبی. این مجموعه شامل 250 نقاشی رنگ روغن بزرگ است که اکنون در گالری های سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

آثار «مونه» جلوه‌ای از جنبش مردمی «امپرسیونیسم» به شمار می‌رود. «امپرسیونیسم» در حدود سال 1860 در محیط شهری و صنعتی پاریس شکل گرفت. نقاشان امپرسیونیستی مانند “مونه” بر ثبت لحظات زودگذر تمرکز کردند. این گروه از نقاشان تلاش می کردند تا تغییرات نور و رنگ را در زمان ها و آب و هوای مختلف نشان دهند. در واقع هدف ثبت یک لحظه خاص بود.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا