ترند های روز

«نفس من را بگیر» در مسابقه اسکار

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این فیلم که اولین تجربه کارگردانی نادا مزنی حافظ است، داستان خیاط جوانی به نام شمس را روایت می کند که با فاش شدن هویت جنسی اش، زندگی آرامش به هم می ریزد و مجبور به فرار به پایتخت می شود. از تونس

به گزارش ایسنا، آمنه بن اسماعیل در این فیلم نقش شمس را بازی می کند و سنا بن شیخ، محمد مراد و فاطمه بن صیدان نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

«نفس من را بگیر» اولین بار سال گذشته در جشنواره فیلم ورشو به نمایش درآمد و در باکس آفیس سینمای تونس موفق شد.

تونس در سال 2020 برای فیلم «مردی که پوستش را فروخت» به کارگردانی کوثر بن هنیه نامزد جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم بین المللی شده است. فیلم تجربی غیرداستانی بن هنیه «چهار دختر» نیز در فهرست نهایی بهترین مستند سال 2023 قرار گرفت.

پیش از این کمیته اسکار متشکل از کشورهایی مانند فرانسه، آرژانتین، چین، مکزیک، کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین و … کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی، اوکراین، ایسلند، کنیا، فنلاند، هند، آرژانتین و مکزیک نیز فیلم های برگزیده خود را برای اسکار اعلام کردند. آکادمی.

سینمای ایران همچنین فیلم «در آغس ترم» به کارگردانی بابک خواجه پاشا را به عنوان نماینده خود در اسکار بعدی شناخته است.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 14 نوامبر 2024 (24 نوامبر) است. فهرست نامزدهای اولیه نامزدهای بین المللی اسکار در تاریخ 17 دسامبر (27 دسامبر) و نامزدهای نهایی در 17 ژانویه 2025 (27 دسامبر) اعلام می شود.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر برنده اسکار بهترین فیلم بین المللی سینمای بریتانیا شد.

نود و ششمین دوره جوایز اسکار یکشنبه 2 مارس 2025 (11 مارس) برگزار می شود.

۲۴۳۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا