ترند های روز

مجسمه قهرمان افسانه ای روسیه در دستان مستندسازان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارسیرو؛ فیلم مستند «ایستاده با گرگ» به کارگردانی مریم خادوی بروجنی و سعید نبی مجسمه موراویف آمورسکی قهرمان فداکار افسانه ای روسیه با رویکرد این اثر در نشان دادن وجدان های بیدار، ایمان به زندگی و تجلی زیبایی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مجسمه قهرمان افسانه ای. موراویف آمورسکی تندیس ویژه هیئت داوران جشنواره به سازندگان «ایستاده با گرگ» اهدا شد.

موراویف آمورسکی دولتمرد برجسته روسیه و قهرمان فداکار قرن نوزدهم و بنیانگذار شهرهای بزرگ خاور دور بود و دستاوردهای اصلی او به حل مشکلات ژئوپلیتیک روسیه در دوره او مربوط می شد.

بیست و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم و مستند مردمی بایکال روسیه با موضوع «مردم و محیط زیست» از 17 تا 27 سپتامبر در روسیه برگزار شد. 24 فیلم از سراسر جهان شامل 8 فیلم مستند، 5 فیلم علمی عامه پسند، 3 فیلم بلند و 8 فیلم انیمیشن به بخش نهایی داوری این جشنواره راه یافتند تا جایزه بزرگ جشنواره یعنی مجسمه فوک و مجسمه موراویف آمورسکی را دریافت کنند. و دیپلم افتخار جشنواره در برخی از سینماهای روسیه به نمایش درآمد و وارد رقابت نهایی شد.

در این جشنواره آثاری از ایران، آلمان، رومانی، کره جنوبی، انگلیس، پرتغال، کانادا و… در بخش اصلی حضور داشتند. همچنین یکی از اهداف جشنواره بین المللی بایکال روسیه توجه به مشکلات زیست محیطی و القای مسئولیت انسان ها در قبال سرنوشت کشور خود و کل کره زمین، اتحادیه و گروه فیلمسازان است. فیلم ها در مورد رابطه بین طبیعت و طبیعت

مستند دراماتیک «ایستاده با گرگ» داستان واقعی هادی جلالی جنگلبانی است که با بیش از 99 گلوله توسط شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و گلوله های سربی که به بدنش اصابت کرد هنوز در بدنش است. او که شایستگی فداکاری ریاست جمهوری را دریافت کرد در شهر و شهر خود بسیار غریب است….

این مستند به کارگردانی سعید نبی و مریم خادوی بروجنی، آرش زاهدی اصل، مهران فردپور تصویربرداری، حبیب الله محمدی صداگذاری و بهروز شهامت صداگذاری را بر عهده داشته اند.

۲۴۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا