ترند های روز

مجری سابق «هفت»: سریال جدید هفت کینه توز است/نمی توان پاسخ تخریبی داد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، محمود گبرلو تهیه کننده و مجری سابق برنامه «هفت» با اشاره به سابقه پخش برنامه «هفت» از شبکه سه سیما، افزود: تاریخ نشان داده که همیشه تعامل بوده است. رفاقت بین سینما و تلویزیون و طرفین نیازهای خود را به صورت هماهنگ برآورده می کنند و این اتحاد و همدلی باعث رضایتمندی مخاطبان شده است برنامه های تلویزیونی درباره سینما که به بهانه تحلیل و ارزیابی آثار سینمایی، هم بر تعداد بینندگان تلویزیون و هم بر آگاهی و تفکر بینندگان فیلم افزوده شد و به دلیل همین تعامل و همدلی تولیدات تلویزیونی و سینمایی افزایش یافت.

گابرلو در گفت و گو با صبا خاطرنشان کرد: در کارنامه تاریخی برنامه های رادیو و تلویزیونی مرتبط با سینما، برنامه هایی چون آن روی سکه، سینما اندیشه، سینمای کمدی، جنگ هنر هفته، نگاه دو، نقد سه، سینمای برتر. برجسته شدن . o هفت راند اول و دوم را نمی توان فراموش کرد. اما بعد از سریال هفت، نگاه برخی از مدیران تلویزیون از جمله رئیس جدید شبکه نمایش به سینما منفی و بعضاً تهاجمی شد و اغلب برنامه ای درباره سینما را پذیرفتند که به جای نگاه انتقادی و منصفانه، او از آن برخوردار بود. نگاهی بی‌علاقه و کینه توزانه به سینما.

وی در ادامه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنت و افزایش سرعت دسترسی به تولیدات داخلی و خارجی و همچنین تولید فیلم در ابعاد و سلایق مختلف اشاره کرد و تاکید کرد: باید تحول اساسی در رویکرد و تفکر نظارتی و این دلیلی برای زیر پا گذاشتن آن است. این اصول و هویت نیست، بلکه درک واقعیت و همگامی با جریان روز برگرفته از فناوری است.

این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه در دوران سیطره سینما در جهان و حتی ایران تحت تاثیر برخی افکار پوچ گرایانه و پوچ گرایانه بوده و طبیعتاً دلسوزان برای سامان دادن به امور به روش های پیگیری متوسل می شوند، خاطرنشان کرد: تولیدات سینمایی ایرانی امروز ایران اگرچه ممکن است انقلاب اسلامی کاملاً با روند، سلیقه و سبک زندگی گروهی از جامعه مذهبی و سنتی همسو نباشد، اما اکثر تولیدات با هدف اصلاح جامعه و تقویت شعور بشریت بوده و ضد انقلاب یا ضد انقلاب نیستند. -به هر جهت مذهبی

گبارلو در ادامه با بیان اینکه پس از گذشت بیش از پنجاه سال از انقلاب اسلامی باید به نتیجه ای درباره رابطه سینما، مردم و جمهوری اسلامی برسند، گفت: در شرایط فعلی برنامه هفت به گونه ای پخش می شود که انگار اسلام انقلاب در عرصه سینما چندان موفق نبوده است. نقدهای منفی آنقدر زیاد است که نه تنها برخی رسانه های داخلی و خارجی، بلکه عده ای نیز نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی در سینما نگاه منفی دارند. من منکر نقد فیلم ها و اجراها نیستم، اما تحلیلم این است که در این سال ها جریان های سیاسی به راحتی سینما و تلویزیون را فدای مقامی کردند و این نه تنها خدمت نیست، بلکه خیانت به نظام جمهوری اسلامی است. . .

مجری سابق برنامه هفت تصریح کرد: امروز که سینما در ترویج اندیشه و اندیشه حرف اول را می زند، باید تمام تلاش خود را برای ارتباط نسل جوان با سینمای ایران انجام داد، اما اگر به هر بهانه ای علیه سینما و سینما صحبت کنیم. سینماگران، سینما اگر ایران را بسته یا ویران جلوه دهیم، مطمئن باشید جوانان ما جذب جریان های رسانه ای دیگر می شوند.

گابرلو تاکید کرد: این دغدغه در این سال ها بوده است که چگونه می توان انتظارات انقلابیون مذهبی و سینمایی را برآورده کرد؟ که جای نگرانی است، اما مهم این است که نمی توان به شکل مخرب به پاسخ رسید، بلکه با رهبری و عنصر مهم گفت و گو می توان به نتیجه مطلوب فرهنگی رسید و این نگاه عمیق رهبران نظام است. انقلاب به لحاظ کرسی های آزاد اندیشی در خط سیر گفتمان انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی در خصوص تاریخچه برنامه هفت و افت سطح این برنامه در دوره کنونی گفت: اگرچه رسانه های وابسته به محافل این یا آن طرف سعی می کنند واقعیت را معکوس نشان دهند، اما سعی کردم یک مدیر سایه در برنامه «سایت» در شبکه سه و من به عنوان مجری بی طرف احترام خواهم گذاشت. من میهمانان قدرتمندی را به برنامه می‌آورم تا چالشی مفید ایجاد کنم، این اوج مدیریتی است که مجری می‌تواند با حفظ بی‌طرفی، چالشی مفید ایجاد کند، زمانی که از حاتمی‌کیا تا کیمیایی و از خانم بنی اعتماد تا حجت اسلام پناهیان یا بازیگران بزرگ آن برنامه و داغ ترین بحث ها که سابقه تلویزیونی ندارد در برنامه مطرح شد مانند موضوع سینما، این نوع نگاه باعث استقبال مخاطب از برنامه شد و برنامه ” هفت» به یکی از برنامه های صدا و سیما تبدیل شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا