ترند های روز

فرهنگ به مدیری صبور و با بصیرت مانند صالحی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ابراهیم زاهدی مطلب درباره دوران نماینده و وزیر سید عباس صالحی گفت: ویژگی خاص فردی که قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شود این است که باید کتابخوان باشد. این بود که کتابخوان بود. وقتی صحبت کرد معلوم بود که اهل کتاب بوده و هست.

ویژگی صالحی این بود که دوست داشت کتاب بخواند، وقتی صحبت می کرد معلوم بود که اهل کتاب بوده و هست.

وی که پیش از این داوری جشنواره های ادبی از جمله جایزه جلال را بر عهده داشت، در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: وزیر فرهنگ باید در حوزه کتاب، استاد سینما، هنرهای تجسمی و موسیقی توانمند باشد، نمی تواند به وزیر فرهنگ تبدیل شود. دونگ.” بیاورد، وزیر فرهنگ کشورهای متمدن، افرادی هستند که در عرصه کتاب (نه فقط رمان و داستان کوتاه) و به خصوص داستان تسلط دارند.

به گفته این روزنامه نگار یکی از ویژگی های فردی عباس صالحی فردی صبور و آگاه است. حتماً در هر جلسه معمولی و ساده ای که شرکت می کرد، پیشنهاد خوبی داشته است.

ابراهیم زاهدی مطلق

صالحی مدیر سطح بالایی بود

زاهدیم‌طلق با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ طبق قانون سیاست‌های فرهنگی را اجرا و اجرا می‌کند، ادامه داد: اگر سیاست‌ها درست باشد، مثلاً قراردادهای ناشر و نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر اصولی و قانونی است. ، اختلاف بر سر اینکه آیا معیشت این هنرمند حل می شود یا خیر. وزیر ارشاد مسئولیت تدوین سیاست های کلان اقتصادی و اجرای سیاست ها و قوانین کلان اقتصادی را بر عهده دارد.

صالحی مدیری با تفکر و دیدگاه بالاست، دغدغه کوچکی ندارد و وقت را تلف نمی کند.

این منتقد ادبی با تاکید بر اینکه سید عباس صالحی مدیری با تفکر بالاتر بود، گفت: گاهی مدیران ارشدی داریم که فکرشان بالاتر نیست و فکرشان کوچک است، در پایین هستند و فقط جایگاهشان بالاتر رفته است. اما صالحی مدیری با تفکر و دیدگاه بالا بود، دغدغه مسائل کوچک را نداشت و وقت را تلف نمی کرد، در مسائل مهم هم نظر داشت.

وی با ارائه دو نمونه از روش مدیریتی سید عباس صالحی اظهار داشت: یکی از جلساتی که صالحی در آن حضور داشت جلسه انتخاب دبیر جایزه جلال به سرپرستی مهدی قزلی بود. جایزه جلال دارای چهار بخش رمان، داستان کوتاه، مستند و نقد ادبی است. در گروه و کارگردانی به فردی مسلط، توانا و قابل ارائه تبدیل شد، به کتاب نیز علاقه داشت، اما در حوزه مستند نویسی و همچنین بارها در بخش های مختلف بنیاد شعر و ادبیات داستانی از ایران تمرکز کرد. (که بعدها با چند مجموعه دیگر ترکیب شد)، وزارت فرهنگ و ارشاد و ادارات مختلف همکاری داشتند.

این روزنامه نگار درباره پاسخ صالحی به پیشنهاد یکی از منشی ها که تمرکزش روی مستندسازی بود، توضیح داد: صالحی هیچ وقت به ما نگفت فلان کار را انجام دهیم و ما را از انجام کاری منع نکرد، بلکه نظرش را بیان کرد و آنچه را که بهترین فکر می کرد اضافه کرد. یعنی نظراتش را به مؤدبانه ترین شکل بیان می کرد. فکر می کردیم صالحی از این ایده خوشحال شود. اما او گفت که مهمترین بخش جایزه جلال بخش رمان و داستان کوتاه است و بهتر است دبیر آن از نویسنده و داستان نویس به مستندساز تبدیل نشود و بهتر است دبیر جایزه. نویسنده و داستان نویس است.

وی افزود: اگرچه جایزه جلال چهار بخش است و تلاش ما بیشتر بر روی نویسندگی بود تا مستندسازی، اما تفکر صالحی درست تر از ما بود. صالحی همیشه توصیه ها و پیشنهادهای خوب و تکنیک دقیقی داشت.

همه مشکلات فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ حل نمی شود

زاهدی مطلق با اشاره به سال هایی که بحث مدافعان حرم بسیار داغ شد، تصریح کرد: در آن سال ها مطلبی تهیه کردیم و نام آن را «مدافعان حرم» گذاشتیم و مراسم اختتامیه آن را در قم برگزار کردیم. صالحی آنجا سخنرانی سیاسی کرد، تاکید کرد که سخنرانی می کند و متن را نمی خواند. به جرأت می توانم بگویم که تا به حال از تمام سیاستمدارانی که دیده ام چنین سخنرانی استراتژیک و مفصلی نشنیده ام.

صالحی اگر بر صندلی فرهنگ بنشیند به لطف علم و حوصله و تسلط بر حوزه اعتبار بیشتری خواهد داشت.

این منتقد ادبی با تاکید بر اینکه سخنان سیاسی صالحی نشان از تسلط وی بر مسائل سیاسی دارد، نحوه صحبت در حوزه سیاست خارجی را به گروه سیاستمداران سیاست خارجی نشان داد.

به گفته وی خونسردی، صبر، دوراندیشی و پیشنهاد صحیح صالحی از اهمیت بالایی برخوردار است، حتی اگر کاری خلاف نظر او انجام می شد، عصبانی نمی شد. صالحی اگر روی صندلی جهت یابی بنشیند به دلیل علم و حوصله و تسلط بر صندلی مورد اعتمادتر می شود. وزارت فرهنگ جایی نیست که آدم بتونه سریع تصمیم بگیره. وزارت فرهنگ به فردی صبور، بصیر و غیر جناحی نیاز دارد. صالحی مطلقاً نظر جناحی نداشت و ندارد.

این روزنامه نگار وزارت فرهنگ، علوم و آموزش و پرورش را ویترین کابینه دولت عنوان کرد و افزود: چه کسی می توانست بهتر از صالحی انتخاب شود؟ البته باید بدانیم که همه مسائل فرهنگی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل حل نیست.

سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی نامزد پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولد 1343 در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی 1396) است.

او در دانشگاه علوم حوزوی و فلسفه خواند. وی در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر علمای برجسته وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزاعلی آقا فلسفی و… به تحصیل پرداخت. هر چند که لباس روحانیت نمی پوشد.

صالحی در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن زاده آملی نیز بهره برده است. از سال 1370 به تدریس دروس مربوط به فقه، فلسفه و کلام در روستا و دانشگاه پرداخت.

سید عباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 7 مهر 1395 پس از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سمت سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و در 28 مرداد ماه در سال 1396 حسن روحانی وی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم منصوب کرد. شورای اسلامی معرفی شد و موفق شد از مجلس رای اعتماد بگیرد.

در 27 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول این روزنامه منصوب شد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا