سینمای نوستالژیک: آیا هزار میلیون یا مشاغل هنری وجود دارد؟
Reyhaneh Eskandari: در کلام ، نوستالژی به معنای احساس دلتنگی برای اوقات است. برای انسان ، هرچه بوی گذشته باشد ، همیشه شیرین و احساس است. اما مفهوم دلتنگی در هنر و سینما بازسازی ، استفاده از آثار و عناصر آثار گذشته برای بیدار کردن احساسات مخاطب و جذب آن است.
با گذشت سالها ، ما در انواع مختلفی از هنر و ادبیات دلتنگی دیده ایم ، اما این روزها سینما از همیشه فنی تر است. سوال این است که ، نوستالژی موفقیت آمیز چقدر بوده است؟
به طور کلی ، نوستالژی برای مخاطبان عاطفی خانه ، امنیت ، بوی خوب و خاطرات به یاد ماندنی است و فیلمسازان دلایل زیادی برای استفاده از آن در آثار خود دارند. یکی از دلایل ایجاد حس آشنایی این است که داستان راهی ساده تر برای جذب مخاطبان خود پیدا می کند ، در حالی که مخاطب به مکانی سفر می کند که از قبل کاملاً آشنا است. ایجاد شرایط برای فرار از واقعیت دلیل دیگری است ، سینمای نوستالژیک شرایطی را ایجاد می کند که مخاطب می تواند برای چند دقیقه فرار کند و برود. درصد بالایی از آخرین مخاطبان به عنوان یک راه حل اجتناب ناپذیر برای کاهش استرس آن محسوب می شود. یکی از مهمترین دلایل فیلمسازان ، که نتیجه موارد قبلی است ، یک بازاریابی خوب و فروش بیشتر است. مطالعات فیلم کاملاً از میزان تأثیر مخاطب در نوستالژی آگاه است و به طور کلی از این تکنیک برای فروش بیشتر استفاده می کند. فیلمسازان در دهه های اخیر تلاش کرده اند تا از پیوند عاطفی بین مخاطب و آثار قدیمی استفاده کنند.
در سالهای اخیر ، هم در هالیوود و هم در تلویزیون ، شاهد رنسانس و تفریح آثار قدیمی بوده ایم.
اخبار مرتبط:
تارانتینو: هالیوود مرده است
Multipre: وقتی دنیایی برای سینما کافی نبود/ من به جریان جدید نگاه می کنم
نولان به جزیره باز می رود
راز جدیدی که توسط ویل اسمیت فاش شد
از “تاپ” تا “شر شاه” ؛ آیا چیزی برای گفتن وجود دارد؟
فیلم “بالاتر”یکی از این موارد است. نسخه اولیه این فیلم در سال 2 ساخته شد و پس از 5 سال در سال 2 ، نسخه دیگری به نام “مائوریک تاپ ها” ساخته شد جالب است بدانید که این فیلم یکی از موفق ترین عواقب تاریخ است. اولین اکران این فیلم 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری بود. مردم و منتقدین نیز به این فیلم امتیازات بسیار بالایی داده اند و علاقه قابل توجهی به این فیلم وجود داشته است. دنباله این فیلم همچنین با فروش 1.5 میلیارد دلاری در برابر بودجه 5 میلیون دلاری در گیشه خوب کار کرد و نظرات بسیار خوبی را از منتقدین و مخاطبان دریافت کرد. این فیلم همچنین در همان دوره برای بهترین فیلم برای بهترین فیلم معرفی شد.
نسخه اصلی فیلم “دونده تیغه » همچنین در سال 2 ساخته شده است. فروش این فیلم 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری در آن سال بوده است که عملکرد خوبی ندارد. منتقدین در آن زمان اظهار نظرهای بحث برانگیز در مورد این فیلم داشتند ، اما در حال حاضر یکی از شاهکارهای CIE -FI است. دنباله این فیلم پنج سال بعد با نام “Blade Lander 2” ساخته شد عملکرد فیلم دوم در گیشه با فروش 5 میلیون دلار در برابر بودجه 5 میلیون دلاری ارزیابی می شود ، اما این فیلم نظرات بسیار مثبتی را از منتقدین دریافت کرد و برای بهترین فیلمبرداری جایزه اسکار را کسب کرد. عموم مردم نیز از دیدن فیلم خوشحال شدند و به او امتیازات خوبی دادند. این فیلم همچنین در گروه دنباله های موفق قرار دارد.
فیلم “شکارچیان روح” در سال 2 ، این فیلم که با بودجه 5 میلیون دلاری ساخته شده بود ، توانست 5 میلیون دلار در گیشه بفروشد و عملکرد بسیار خوبی را ثبت کند. این فیلم همچنین به یکی از محبوب ترین مخاطبان و منتقدین تبدیل شد. اولین بازسازی این فیلم در همان سال با همین نام ساخته شد که با 2 میلیون دلار در برابر بودجه 2 میلیون دلاری به یکی از ناکام ترین عاقبت ها تبدیل شد. در حالی که منتقدین به طور متوسط فیلم را می دادند ، مخاطب به شدت به فیلم حمله کرده است و عقاید منفی را از خاطرات به یک شکست واقعی تبدیل کرده است. با این حال ، شرکت های ساختمانی تسلیم نشدند ، و دنباله دیگری از این فیلم ، یعنی “شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ” آنها انجام دادند بر خلاف دنباله قبلی ، این فیلم می تواند منتقدین و مخاطبان را به خود جلب کند و در برابر بودجه 5 میلیون دلاری 5 میلیون دلار بفروشد. با این حال ، این دنباله دوم نتوانست به موفقیت فیلم اول برسد.
بدون شک “جنگ ستارگان: Nueva Esperanza” این یکی از مهمترین آثار تاریخ سینما است. این فیلم در سال 6 ساخته شده و فروش خوبی در گیشه داشت. در حالی که بودجه کار 5 میلیون دلار بود ، این فیلم توانست 5 میلیون دلار بفروشد تا به یکی از موفق ترین فیلم های تاریخ تبدیل شود. منتقدان این فیلم انقلابی در تاریخ سینما بودند و مخاطبان نیز از آن به عنوان شاهکار یاد می کردند. در سال 2 این فیلم ، نامگذاری شده است “جنگ ستارگان: رپ های قدرت” برای تکرار انقلاب کاری قبلی ، با یک فیلم فروش 1.5 میلیارد دلار ساخته شده است. این فیلم به طور کلی برای منتقدین مثبت بود ، اما برخی آن را نسخه ای از فیلم اول می دانستند. مخاطبان نیز از این فیلم بسیار مورد استقبال قرار گرفتند ، اما این فیلم هنوز هم بسیار بحث برانگیز است.
شیر این در سال 2 ساخته شده است. این انیمیشن با فروش 5 میلیون دلاری موفقیت بزرگی به دست آورد. منتقدین نظر بسیار مثبتی در مورد این فیلم دادند و امتیازات داده شده بسیار زیاد بود و مخاطب بسیار استقبال می کرد ، بنابراین امروز این انیمیشن یکی از بهترین های تاریخ است. نسخه زنده انیمیشن در سال 2 با همین نام ساخته شده و 1.5 میلیون دلار فروخته شده است. این اکشن منتقدان متوسط را به خود اختصاص داده است و مخاطبان علی رغم فروش بالای آن ، در نظر دارند که این نسخه خلاقانه است. با این حال ، لازم به ذکر است که منتقدین از نظر بصری این عمل را تحسین می کنند. در سال 2 ، فیلم دیگر شاه شاه به نام “mawfas: شیر شاه »: این فیلم علیرغم فروش خوبش ، این فیلم از یک داستان ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت و چندین منتقدان را از منتقدین دریافت کرد.
همین اتفاق می افتد و استفاده از دلتنگی در سینمای ابرقهرمانان. نسخه اول فیلم “دستورالعمل” ساخته شده در سال 2 ، با بازی مایکل کیتون ، در سال 2 کریستوفر نولان سه گانه “شوالیه تاریک” او کریستین بیل را ساخت و این یک مشکل جدی انقلابی برای گسترش این شخصیت بود. این سه فیلم از نظر فروش و مشکلات فنی و داستانی بسیار موفق بودند. رابرت پتینسون در سال 4 بتمن دیگری را اجرا کرد ، یک فیلم فروش 5 میلیون دلاری داشت و منتقدان خوبی دریافت کرد.
Spider -Man یکسان است ، اولین فیلم به نام “Spider -Man” این بازی توسط توبی مگایر بازی شد که می توانست با 5 میلیون دلار یک انقلاب بزرگ در فیلم های ابرقهرمانان ایجاد کند. سریال Man of Man -Made با بازی Toby Magair بوی عالی از ابرقهرمانان نوستالژیک است. در سال 2 ، دنباله دیگری برای این ابرقهرمان به نام “Spider -Man Amazing”: این بازی توسط اندرو گارفیلد بازی شد ، که به دلیل نوآوری در شخصیت پردازی ، از طرف مخاطبان بسیار مورد استقبال قرار گرفت ، اگرچه با فروش 5 میلیون دلار ، که از نسخه اول کمتر استقبال می شد. آخرین سه گانه عنکبوتی -مرد بازیگر نقش تام هلند ، اما توانست بر اساس شخصیت اوج فروش شخصیت را ثبت کند. فیلم سوم Tom Holland’s Spider -Man Triple “Spider -Man: این یک راه خانه نیست” ، با فروش عظیم 1.5 میلیارد دلاری ، یکی از بهترین فیلم های فروخته شده در تاریخ سینما بود. منتقدین و عموم نیز امتیازات بالایی کسب کردند.
نوستالژی برای سریال برای سریال
تفریح آثار باستانی یا استفاده از روحیه گذشته محدود به سینما نیست بلکه در چندین سری نیز هست.
سریال “دوقلوی پیکسا” ، ساخته شده توسط دیوید لینچ در سال 2 ؛ این سریال سطح بالا یکی از سریال های موفق است. در سال 4 ، همین نام با همین نام ساخته شد.
سریال “کبرا کای” انتقال در سال 2 آغاز شد ، دنباله ای از فیلم با همین نام در سال 2 است.
سریال “دکتر هو” همچنین برای اولین بار بین سالهای 1 تا 2 ساخته شد و پس از پنج سال ادامه مدرن این سریال ، کار آن در سال 2 آغاز شد.
چه اتفاقی برای پایان نوستالژی خواهد افتاد؟ ناجی یا ناوشکن فیلم؟
نمونه های فوق الذکر برای نشان دادن انواع استفاده از نوستالژی انجام شد. به عنوان مثال ، در بعضی از آثار ، گاهی اوقات از روحیه قدیمی یک دهه خاص استفاده می شود تا حس بیشتری به مخاطب ببخشد. بعضی اوقات ، نوآوری در فضای تاریخ رخ می دهد ، اما شخصیت و فضا تغییر نمی کنند ، گاهی اوقات بدون نوآوری یک کار خاص دوباره با فرصت های بیشتر. اما استفاده از نوستالژی همیشه موفقیت آمیز نیست ، همانطور که در مثالها بررسی کرده ایم ، بسیاری از عواقب به شکست های مهم اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده اند. به طور کلی ، انجام این کار بسیار خطرناک و چالش برانگیز است. سه خطر مهم تولید کنندگان در استفاده از نوستالژی را تهدید می کند.
در ابتدا ، خطر مقایسه با اثر اصلی باید ذکر شود. بعضی اوقات ، سازنده آن احساس گسل قبلی را ایجاد و بازیابی نمی کند ، و این برابر با عدم موفقیت کار است زیرا مخاطب به دنبال همان روحیه است. به عنوان مثال در نسخه اکشن زنده انیمیشن شیر این منجر به موفقیت نسخه اصلی شد و رضایت مخاطب جذب نشد.
خطر بعدی نسل جدید است. بعضی اوقات ، نسل جدید با کار نسل های قبلی ابلاغ نمی شود و ممکن است به دلیل عدم ارتباط معنوی و عدم وجود خاطرات خاص موضوع در فیلم یا هنگام وقوع ، دریافت نشود.
سوم خطر و خطر تکراری است. بعضی اوقات ، در بعضی از آثار ، نسخه قبلی به سادگی بازسازی می شود و نوآوری خاصی وجود ندارد. تجربه نشان داده است که این باعث می شود مخاطب به خوبی پاسخ ندهد. به عنوان مثال ، برای بازسازی نسخه بازسازی شده “جنگ ستارگان” ذکر شده
همه این خطرات نشان می دهد که رسیدن به دامنه یا نارضایتی مخاطب در این سبک چقدر دشوار است. از آنجا که تاریخ ، فضاپیما و حتی جلوه های بصری برای نوآوری و خلق و خوی قبلی به یک نکته صحیح نیاز دارند.
لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان ، حتی طیف گسترده ای از مخاطبان ، در نظر می گیرند که عاقبت های جدید فاقد ارزش هنری و فرهنگی هستند و معتقدند که در بسیاری از موارد فیلمسازان فقط به مشکلات بصری توجه می کنند و به روایت تاریخ و داستانها توجه می کنند. با وجود رشد فناوری در سینما و داشتن جلوه های ویژه مهم ، افراد فیلم بر این باورند که عاقبت های جدید به دلیل عدم پرداخت و توجه به ظاهر و یک گیشه خوب ، کاملاً پر زرق و برق هستند.
در آینده این ، با پیشرفت فناوری نوستالژی ، همچنان یکی از بهترین راه های جذب عموم برای مطالعات خواهد بود ، اما در صورت عدم تعامل و تعادل لازم بین نوآوری و ایده های جدید. با رشد هوش مصنوعی و استفاده از یک واقعیت مجازی تر ، ایجاد تجربیات جدید اما خانوادگی برای مخاطبان امکان پذیر خواهد بود. برای ایجاد دنباله های جدید چه ایده های جدیدی را برای دیدن فیلمسازان و شرکت های مختلف باید ببینید؟
۵۷۵۷