ترند های روز

سومین کتاب «تفکر انتقادی برای مدیران» با ترجمه خسرو معصومی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، این کتاب به تفکر انتقادی به عنوان ابزاری برای رهبری دلسوزانه تر، ارائه روش های اثبات شده برای مدیریت اختلافات و تعارضات، پیش بینی و حل مشکلات و همچنین بهبود مهارت های همدلی می پردازد.

این کتاب با سبک و لحن ملایم‌تری نسبت به اکثر کتاب‌های مدیریتی توضیح می‌دهد که چگونه و چه زمانی مکانیسم‌های عقلانی کمتری مانند شهود و میانبرهای ذهنی می‌توانند به عنوان ابزار تصمیم‌گیری کارآمد در جعبه ابزار مدیر مورد استفاده قرار گیرند.
در زمینه تصمیم گیری، تفکر انتقادی یک مهارت مفید برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ورودی و در زمینه متقاعدسازی، مهارتی حیاتی برای ساختاردهی اطلاعات خروجی است.

هنگام متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول، هیئت مدیره برای تامین مالی یک پروژه، یا همکاران برای تغییر رویه خود، می توانند از راهنمایی های گام به گام ارائه شده در این کتاب برای آماده شدن برای جلسات و ارائه های موفق بهره مند شوند.
تفکر مدیریت را می توان همیشه با استفاده از یک فرآیند ساختاریافته بهبود بخشید، به خصوص اگر یاد بگیریم که همانطور که فکر می کنیم فکر کنیم. این کتاب راهنمای بهبود و فرااندیشه در زمینه مهارت های تصمیم گیری و متقاعدسازی برای مدیران فعلی و آینده است.

نویسنده کتاب با ارائه مثال‌ها و مثال‌هایی در حوزه کسب‌وکار به همراه نتایج پژوهش‌های اقتصاد رفتاری و علوم شناختی در حوزه مدیریت و سازمان، کاستی‌ها و اشتباهات رایج از جمله مفروضات پنهان و شناختی را به تفصیل توضیح داده است. تعصب دارد و راه حل های ساده اما عملی را ارائه می دهد. پیشنهاداتی برای آزمایش فرضیه ها و حل مسائل دشوار ارائه می دهد.

در بخشی از این کتاب آمده است: در دنیایی که ویژگی‌های بارز آن به‌ویژه در حوزه کسب‌وکار، تغییرات سریع و عمیق، شکست‌های ناگهانی ساختاری، ابهام، پیچیدگی و عدم قطعیت، پرورش و توسعه قابلیت‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌های فکری است. مهارت ها الزامات اساسی برای رشد و اثربخشی هستند و بهره وری در نظر گرفته می شود. تفکر انتقادی یکی از مهم ترین مهارت هاست و بر اساس دستورالعمل مجمع جهانی اقتصاد در سال 2020، در بین 10 مهارت مهم حرفه ای قرار دارد.
با وجود تعاریف گوناگون، تفکر انتقادی را می توان توانایی دریافت، ارزیابی و تحلیل اطلاعات به وضوح و بر اساس واقعیت و عقلانیت به منظور قضاوت هوشمندانه و تصمیم گیری آگاهانه تعریف کرد.

این که تفکر انتقادی یک مهارت محسوب می شود، بیانگر آن است که این طرز تفکر قابل یادگیری است و مانند هر مهارت دیگری، پرورش و بهبود آن نیازمند تمرین مستمر است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا