ترند های روز

سامی: یزد گل سرسبد موسیقی مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر به استان ها را از سال 1390 آغاز کرد. اوایل سال 1403 به منظور برگزاری جلسات صمیمی و مستقیم، به دور از فرآیندهای اداری، با نوازندگان شاخه های مختلف.

مدیر کل دفتر موسیقی روز یکشنبه 11 شهریور 1403 سفر خود را به استان یزد آغاز کرد تا با اهالی موسیقی، اساتید دانشگاه، مدیران هنرستان، سازندگان، گروه های سرود و برگزارکنندگان کنسرت در استان یزد دیدار کند.

بعدازظهر یکشنبه یازدهم شهریورماه بلافاصله پس از ورود مدیرکل دفتر موسیقی به یزد، دیدار با اهالی موسیقی آغاز شد.

در این نشست محمدعلی مراتی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند. .

در ابتدای این نشست هنرمندان حاضر در این نشست به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند. در میان صحبت های هنرمندان حاضر در این نشست، بیشترین تاکید بر این بود که برای حفظ و اشاعه موسیقی اصیل ایرانی تلاش بیشتری شود.

یزد پرچمدار موسیقی مذهبی است

در بخشی دیگر از این دیدار امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین دیدار من با استان یزد و مردم آن همیشه برایم خاطره انگیز است، دیداری که نشان داد مردم این استان هستند. سرزمین مردمی آرام و صبور هستند. آنها هوشیار هستند. مردم یزد دارای فرهنگی پویا و پیشرو هستند. در این استان نوازندگانی هستند که در ریشه موسیقی آیینی برجسته هستند.

وی ادامه داد: زمانی که موسیقی در سرزمین ما کاربردی بود، مهم ترین خواننده های ما مداحان بودند. در حال حاضر یزد یکی از استان های شاخص موسیقی آئینی است.

سامی تاکید کرد: من به همراه همکارانم به دیدار آنها آمده ایم تا مشکلات و مطالبات آنها را از نزدیک بشنویم و تک تک آنها را پیگیری و محقق کنیم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا موسیقی اصیل در این استان شکوفا شود و مشکلات آن حل شود.

شب های موسیقی یزد

در بخشی دیگر از این نشست یاسر منتظری رئیس هیئت مدیره انجمن موسیقی استان یزد گزارشی از فعالیت های انجمن موسیقی این استان ارائه کرد.

منتظری گفت: یازده شب شب های موسیقی یزد را برگزار کردیم و هر شب حدود 450 نفر برای دیدن این اجراها می آمدند. اجراهایی که تماما به تکنوازان سازهای ایرانی اختصاص دارد. هدف این برنامه ها حفظ و اشاعه موسیقی اصیل ایرانی بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای مهرماه شب تنبک را فراخوان داده ایم تا بتوانیم این مراسم را با حضور حداقل پنج نفر از نوازندگان مطرح تنبک استان برگزار کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن موسیقی یزد گفت: در ماه های اخیر تلاش کردیم تا استعدادهای جدیدی در حوزه موسیقی یزد کشف و برنامه های ویژه ای برای معرفی آنها ترتیب دهیم. ما همه این برنامه ها را با حمایت حامیان بخش خصوصی اجرا می کنیم.

منتظری تاکید کرد: در این مدت جلساتی با پیشکسوتان موسیقی یزد داشته ایم تا از تجربیات و راهنمایی های آنان بهره ببریم. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که جشنواره موسیقی کویر در سال های اخیر در یزد برگزار می شد که متاسفانه دو سال است که این جشنواره تعطیل شده است. ما در تلاش برای احیای این جشنواره هستیم و برای این کار به حمایت شما نیاز داریم.

وی ادامه داد: در یزد توانایی تشکیل ارکستر در سطح ملی را داریم که نیاز به حمایت ملی دارد. همچنین در برنامه های ما دعوت از بزرگان موسیقی ایران و کارگاه های آموزشی نیز وجود دارد.

منتظری تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر فضای مناسبی برای برگزاری جلسات دفتر انجمن موسیقی استان یزد نداریم.

سمیعی پس از این دیدار قول پیگیری و رفع مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی هنرمندان موسیقی استان یزد را داد.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا