ترند های روز

سالاری: چندین قرن هنر و فضیلت در موسسه هنرمندان پیشکسوت وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارسیرو از روابط عمومی حوزه هنری، محمود سالاری روز جمعه 29 مهرماه در همایش تقدیر از هنرمندان پیشکسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، گفت. : «امشب چندین قرن تجربه، حکمت، فضیلت و افتخار در این تالار پیدا شده است».

وی ادامه داد: این را با علم و دانش می گویم که در هیچ کشوری در دنیا موسسه ای مانند موسسه هنرمندان پیشکسوت ایران وجود ندارد که هنرمندان بالای 60 سال آن مدرک اول هنری را دریافت کرده باشند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان درجه یک هنر در این گروه افزود: مراحل اخذ درجه یک هنر بسیار سخت است زیرا باید ابتدا در شورای ابتدایی و سپس در شورای متوسطه با حضور احراز شود. نمایندگانی از وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه که یک فرآیند بسیار سختگیرانه است.

سالاری ادامه داد: وقتی می گوییم مدرک اول هنر معادل دکتری دانشگاه است، اغراق نکرده ایم زیرا این مدرک را بیهوده تبلیغ نمی کنیم و در واقع معادل دکتری است و به همین دلیل این موسسه اهمیت دارد زیرا چندین قرن هنر و فضیلت در او وجود دارد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امشب معلمانی هستند که قرون متمادی بار فضیلت را به دوش کشیده اند و گاهی اگر آنها را از دست بدهیم بخشی از هنر کشور در یک رشته خاص آسیب می بیند. ” دیگر کجا می توانیم فردی مانند استاد زینت السادات امامی و سایر اساتیدی که افتخار داشتن آنها را داریم داشته باشیم؟

وی تصریح کرد: هنرمندان در این دنیا از خود اثری به جا گذاشتند که این کار همه نیست و دعا برای خیری که شامل حال عزیزانشان می شود بالاتر از عاقبت به خیر است. امیدوارم خداوند این عاقبت به خیر را نصیب همه ما کند.

سالاری افزود: هر کاری که در این نهاد انجام می دهیم و می دهیم وظیفه ای بیش نیست و با خدمات واقعی که باید به شما ارائه شود فاصله داریم و از این بابت عذرخواهی می کنم.

معاون هنری همچنین تصریح کرد: باید بخش زیادی از بودجه به این موسسات اختصاص یابد تا بتوانیم از هنرمندان فاخر تجلیل کنیم. در تهران هر ماه این کار انجام می شود و در دوره جدید بعد از کرونا این تلاش و اراده در تهران و استان اصفهان اجرا شد و از این بابت خدا را بسیار شاکرم. امیدوارم بتوانیم چنین مراسمی را در استان های دیگر برگزار کنیم و از هنرمندان آنها تجلیل کنیم.

۵۷۵۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا