ترند های روز

رکورد حراج نقاشی های ون گوگ

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، تابلوی «کشتی های پهلودار» از مجموعه هنری خانواده سلطنتی «بوربون» برای اولین بار در سه دهه اخیر به حراج گذاشته می شود.

به گزارش ایسنا، «آرت نت» می نویسد، تابلوی «کشتی های پهلو گرفته» که پیش بینی می شود در حراج کریستی قرن بیستم و بیست و یکم که در تاریخ 26 سپتامبر در هانگ کنگ برگزار شد، به قیمتی بین 30 تا 50 میلیون دلار فروخته شود. جشن گرفت. ارائه خواهد شد.

ون گوگ این تابلو را در طول اقامت دو ساله خود در پاریس در تابستان 1887 خلق کرد.این تابلو نمایی از ساحل رودخانه ای در شمال غربی پایتخت فرانسه را به تصویر می کشد.

انتظار می رود این تابلو رکورد فروش آثار ون گوگ در آسیا را بشکند و تبدیل به گران ترین تابلویی شود که این هنرمند در مدت اقامت خود در پاریس خلق کرده است. در حال حاضر، رکورد گران‌ترین اثر فروخته شده ون گوگ در آسیا متعلق به تابلوی “طبیعت بی جان: گلدان گلیکول” است که در حراجی ساتبی در هنگ کنگ در سال 2021 به قیمت 9.1 میلیون دلار فروخته شد.

در کنار «کشتی های پهلو گرفته»، تابلوی «نیلوفرهای آبی» مونه نیز عرضه می شود که قیمت فروش آن بین 25 تا 35 میلیون دلار پیش بینی شده است.

«ونسان ون گوگ» نقاش مشهور هلندی، اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست امپرسیونیست شناخته می شود. او در 30 مارس 1853 در استان برابانت هلند در نزدیکی مرز بلژیک به دنیا آمد. برخی از مشهورترین آثار او در سه سال آخر عمر او خلق شدند.

اگرچه او گاهی در کودکی نقاشی می کشید، اما استعداد هنری او تا 27 سالگی تا حد زیادی کشف نشده باقی ماند.

امروزه، این هنرمند هلندی به دلیل سبک منحصر به فردی که هنگام خلق نقاشی های خیره کننده خود استفاده می کند، شناخته شده است. در حال حاضر تشخیص مناظر چشمگیر، پرتره های خیره کننده و طبیعت های بی جان که با استفاده از رنگ های غلیظ، ضربه های سریع قلم مو و ترکیب رنگ های پر جنب و جوش ایجاد شده اند، دشوار نیست. البته آثار هنری ون گوگ از ابتدا شامل این ویژگی های خاص نبود و سبک خاص او در طول زمان و در مراحل مختلف زندگی کوتاهش شکل گرفت.

«ون گوگ» روزی در اتاقی از مهمانخانه واقع در شهر «اوور سور اواز» از خواب بیدار شد و طبق معمول با یک بومی در دست برای نقاشی از مهمانخانه خارج شد. در آن شب او با شلیک گلوله مهلک به پانسیون بازگشت و دو روز بعد در 29 ژوئیه 1890 درگذشت.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا