ترند های روز

داغ پسر زهرا حمیدی را کشت

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، خاموشی ناگهانی ستاره درخشان دیگری در آسمان سینما و تلویزیون ایران جامعه هنری را در ماتم فرو برد. زهرا حمیدی، بازیگری که با ایفای نقش های ماندگارش جایگاه ویژه ای در قلب بینندگان به دست آورده بود، پس از سال ها مبارزه با بیماری به وطن بازگشت. درگذشت این هنرمند گرانقدر یادآور این واقعیت است که هنر و هنرمند جاودانه است و آثار ماندگار زهرا حمیدی در دل مخاطبان ماندگار خواهد بود.

دوستی با منیژه حکم و ورود به دنیای بازیگری.

زهرا حمیدی در سال 1336 در اراک به دنیا آمد. زهرا حمیدی قبل از بازیگری حدود دو سال مدیر مهدکودک یکی از دوستان بود. او در دبیرستان همکلاسی منیژه حکمت بود و پس از آشنایی با حکمت او را با فیلمی به نام «کوچه دلاوران دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت آشنا کرد و پس از بازی در آن فیلم، کار حرفه ای خود را آغاز کرد و شروع کرد. هنر او حمیدی در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری در ده‌ها فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرد و با بازی‌های درخشان خود جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم ایران ایجاد کرد.

دهه 1370 و اوایل دهه 1380 اوج فعالیت زهرا حمیدی در سینما و تلویزیون بود. او در این دوره با ایفای نقش در چند فیلم به یکی از پرکارترین و شناخته شده ترین بازیگران سینمای ایران تبدیل شد. از مهم ترین آثار سینمایی او در این دوره می توان به فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش اشاره کرد. این فیلم که درباره واقعه عاشورا است یکی از پروژه های مهم سینمایی ایران به شمار می رود و زهرا حمیدی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. . حضور در این فیلم مهارت های بازیگری و علاقه او به ایفای نقش های جدی و مذهبی را نشان داد.

زهرا حمیدی علاوه بر سینما در تلویزیون نیز حضور پررنگی داشت. او در چندین سریال بازی کرد و توانست جایگاه خود را به عنوان یک چهره محبوب در بین مخاطبان تلویزیون تثبیت کند. او حضور در تلویزیون را با سریال «کارگاه» آغاز کرد. به سمت داریوش فرهنگ و نرگس شاپور قریب اشاره کرد.

آثار ماندگار

از آثار ماندگار زهرا حمیدی می‌توان به فیلم‌هایی چون «دردسر پدر و مادر»، «جادوشده»، «رزگار قریب»، «آرزو پرواز»، «رستاخیز» و سریال‌هایی چون «محله گل و بلبل»، «غزل» و «رزگار جوانی» اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: همه این آثار جزو پرمخاطب ترین آثار سینمایی و تلویزیونی ایران هستند که به لطف حضور زهرا حمیدی جذابیتی مضاعف پیدا کردند.

غم و اندوه کودک

زهرا حمیدی با بازی های ماندگارش نام خود را در تاریخ سینمای ایران ثبت کرد. او هنرمندی بود که با وجود بیماری تا آخرین لحظه عاشق هنر و بازیگری بود. خبر درگذشت این هنرمند در روز اربعین همه را متاثر کرد زیرا یک ماه پیش با انتشار ویدئویی از بهبود نسبی وضعیت جسمانی خود خبر داد.

این هنرمند که مدت ها با سرطان لوزالمعده مبارزه می کرد، چند سال پیش پسرش را از دست داد که ضایعه بزرگی در قلبش به جا گذاشت. پسرش حامد حمیدی او بر اثر ایست قلبی ناشی از مصرف برخی داروهای بدنسازی در ۲۷ سالگی در خواب درگذشت. این اتفاق ناگهانی و تلخ ضربه سنگینی به زهرا حمیدی وارد کرد و او را برای مدتی طولانی به گریه انداخت.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا