ترند های روز

خانه سینما برنامه های خود را برای روز ملی فیلم/جشن این بار در شهر و در کنار مردم اعلام کرد

به گفته محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیئت مدیره خانه سینما، از آنجایی که سینما به عنوان یک الگوی اجتماعی می تواند نقش مهمی در جامعه داشته باشد و در ارتقای پیوند بین مردم، فرهنگ و همدلی موثر باشد، خانه سینما امسال با حضور در خانه سینما جشن خانه را برگزار می کند. مردم و همسایگان سینما.

وی در خصوص برنامه ها گفت: از آنجایی که امکان برگزاری جشنی مانند سال های اخیر و پذیرایی از اهالی فرهنگ و سینما و دوستدارانشان در یک شب و در یک اتاق در قالب جشن خانه سینما و به همت سازمان وجود نداشت. خانه سینما; اما با همفکری دوستانم به این نتیجه رسیدم که امسال روز سینما در یک روز تمام نشد. بلکه باید این اتفاق را در یک هفته فرهنگی با حضور اهالی سینما در مکان های فرهنگی جشن بگیریم و ارزش های سینمای ایران را به مردم معرفی کنیم.

اصغرپور با اشاره به اینکه جشن سینماها یک رویداد تجاری است که چند سالی است برگزار می‌شود تا اهالی سینما درباره فیلم‌ها قضاوت کنند و انتخابات مستقل از نظر و نظارت نهادهای دولتی باشد، افزود: همیشه این احتمال وجود دارد که سالن سینما در بهترین نشان می دهد که می تواند، مانند همه کشورهایی که سینما دارند، آن را ارائه و قدردانی کنند، اما حضور مستقیم در بین سینمادوستان و طرح مسائل اصلی دغدغه ای است که ما را به برگزاری هفته فرهنگی سوق داد. روز سینما.

رئیس هیئت مدیره کازا دل سینه تاکید کرد: اگرچه در این چند سال در مجموع و به لطف چندین فیلم با فروش خوبی روبرو بوده است؛ اما در این چند سال با فروش بسیار خوبی مواجه شده است. اما سینمای اجتماعی و فرهنگی و حتی سینما آسیب جدی دیده است و برای حل بحران های موجود باید بنشینیم و گفت و گو کنیم و از سوی دیگر به جامعه و دولتمردان فرصت داده شود تا نظرات مردم را در مورد سینما بشنوند به صورت باز و مستقیم با توجه به اهمیت سینما و ارتباط آن با فرهنگ و جامعه، هیئت مدیره خانه سینما تصمیم گرفت تا با همکاری بیش از 10 فرهنگی و انتشاراتی، رویدادی جامع و گسترده را از 28 تا 25 شهریور به مدت یک هفته برگزار کند. مراکز هدف از برگزاری این رویداد حفظ جنبه های هنری، ادبی، اجتماعی و مردمی سینما است که در سال های اخیر رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: سینمای ملی ایران حمایت خوبی از برگزاری این رویداد فرهنگی داشته است. از جمله برنامه های این روزها نمایش چهار سیکل 30 دقیقه ای از سکانس های منتخب سینمای ایران در چهار دهه اخیر است. همچنین سه سریال 30 دقیقه ای با بهترین تبلیغات سینمای ایران و یک سریال 30 دقیقه ای با مستند، امضای کتاب، امضای کتاب، مستند موسیقی فیلم، پنل تخصصی و نشست تخصصی با سینماگران از جمله جشن روز ملی فیلم ارائه می شود. .

خبرگزاری فارسیرو، چاپ سوم، انتشارات چشمه، مجموعه راوی، مجموعه فرهنگان، موزه خانه موسیقی بتون، فرهنگسرای نیاوران و انتشارات گیلگمش از جمله مراکزی هستند که همکاری خود را در این انجمن با برنامه های خانه سینما اعلام کرده اند.

همچنین در پایان این خبر آمده است: مجموعه ها و مراکز فرهنگی که تمایل به همکاری در برگزاری هفته فرهنگی روز ملی سینما دارند می توانند با روابط عمومی خانه سینما تماس بگیرند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا