ترند های روز

ببینید کتاب پدیده سینمای جهان «داریوش جنجی» ارائه شده است

همزمان با معرفی کتاب «داریوش خنجی» در قالب برنامه «روز پاسداشت فرهنگی سینمای ملی»، بعدازظهر امروز یکشنبه بیست و پنجم شهریور ماه نشست تخصصی بررسی آسیب های سینمای ایران برگزار می شود. با حضور محمود کلاری مدیر فیلمبرداری، محمدمهدی اصغرپور، رئیس هیئت مدیره خانه سینما، محمد بهشتی، رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی و شادمهر راستین، منتقد و فیلمنامه نویس و چالش های اصلی سینمای ایران بررسی شد. سینما

محمود کلاری در این نشست از کمبود صنعت فیلم و سینمای صنعتی در ایران گفت: سینمایی که به فضاسازی فیلم کمک می کند، فیلمبردار خوب و داریوش خنجی یک عکاس است.

سید محمد بهشتی خاطرنشان کرد: ما در شرایطی هستیم که ابتذال را بر اندیشه ترجیح می دهیم، واقعا چه اتفاقی افتاده که ابتذال را بر اندیشه ترجیح می دهیم؟

محمدمهدی عسگرپور با اشاره به اینکه عده ای نسبت به کارگردانی سینما در دهه 60 انتقاد داشتند، گفت: چرا یادمان نمی رود که در سال 69 حدود 81 میلیون بلیت فروخته شد که جمعیت کشور 80 میلیون نفر نبود؟ اگر الان 20 میلیون بلیت بفروشیم جشن پیروزی می گیریم.

دهه 60 سینما تاریخ پرفروش خود را پشت سر گذاشت.

شادمهر راستین در این نشست تاکید کرد: سیف الله داد همیشه می گفت باید به سمت استانداردی برویم که همه ژانرها و مدل های سینمایی را داشته باشیم و سالن های سینما قدرت سینمایی و صنفی خود را پشتوانه همه سینماها قرار دهند.

کتاب «داریوش خنجی» با ترجمه حسین. توسط انتشارات روزنه روانه بازار کتاب شده است.

5757

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا