ترند های روز

اولین نظر رائد فریدزاده در مراسم اختتامیه مهر سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، مراسم اختتامیه سومین جشن ملی مهر سینمای ایران شامگاه شنبه 30 مهرماه در محوطه باز موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه با پخش کلیپ هایی درباره مقاومت مردمی غزه و ادای احترام به جان باختگان حادثه معدن طبس که کارگردانی آن را هم فرزاد حسنی بر عهده داشت آغاز شد.

قدیر آشنا دبیر جشن مهر سینمای ایران یکی از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به حضور رائد فریدزاده در این مراسم و در اولین روز تصدی وی به عنوان رئیس سازمان سینمایی به تشریح این موضوع پرداخت. مهر سینمای ایران را جشن گرفت و گفت: در این سال ها عموما ارتباطی با استان ها وجود ندارد و به بهانه روز ملی فیلم تصمیم گرفتیم این ارتباط را با کارگردانان و سینماگران شکل دهیم. استان ها در سال اول تنها 21 استان مشمول این برنامه بودند و اکنون به 31 استان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از 70 پیشکسوت، بیش از 50 هنرمند فداکار و دیگر فعالان عرصه سینما در فضاهای مختلف این جشن که در مجموع بیش از 600 نفر است، تجلیل شده است. وی ادامه داد: از نگاه ما سینمای نوروزی شاخصه سینمای ایران است. متعلق به سینماگرانی است که فارغ از هر مسئله و مشکلی دور هم جمع می شوند.

و افزود: به استان های مختلف سفر کردم و اکنون این برنامه و جشن برای آنها جدی شده است.

آشنا در پایان سخنان خود از محمد خزایی (مدیر سابق سازمان سینمایی)، خانه سینما، مدیران سازمان و همکارانش برای برگزاری این رویداد و همچنین خبرنگاران تشکر کرد.

در ادامه این مراسم از هنرمندان استان های مختلف معرفی و با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. سید محمد حسین علمدار (تهیه کننده خراسان) محمد پورکیاسری، حامد ذاکر، حسن نجفی، فرزانه قبادی، زانیار لطفی، امید نجفی، محمود نظرعلیان، رضا دانش پژوه، وحید موسائیان، فاطمه احمدی، کریم فائقیان، بهروز علیرضا تقیز، خیرالله تقیز وزیری، محسن شیرزایی، احسان امیدیان، محمود پاک نیت، علیرضا استادی، مژده صبری، امید پوراتابک، علیرضا رسول زاده، هدایت پیرنیا، شهرام ابراهیمی، مسعود امامی، بابک رضاپور، اتابک نادری، علی ثقفی، ثقابی، عطاهو سور، عطا اله موفقی. احمد قشمی از جمله این برگزیدگان بود.

بخش بعدی این مراسم به تقدیر از جلال الدین معیریان اختصاص داشت که با حضور رائد فریدزاده، قدیر آشنا، مهدی احمدی (مشاور وزیر)، علی دهکردی، مجید اسماعیلی و نظام الدین کیایی همراه بود.

در این بخش فرزاد حسنی هنگام دعوت از فریدزاده تاکید کرد که در این مراسم به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی خواهد شد.

جلال الدین معیریان پس از دریافت تندیس از فریدزاده در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد پروژه جدید خود به سادگی اظهار داشت: افتخار خدمت در حضور شاگردانم را دارم و برای همه آنها آرزوی سلامتی دارم.

در ادامه گریمور سینما برای تمجید از علی نصیریان به سراغ حاضرین رفت.

فرزاد حسنی با بیان اینکه این شب ها به قدردانی از نصیریان اختصاص داشت، از نقش های این بازیگر یاد کرد که او را افتخار فرهنگ و هنر ایران می دانست.

سپس نصیریان در سخنانی گفت: این تشویق و شناخت مناسب و خوب است، اما نه برای ما، بلکه برای نسل های بعدی. اگر مردیم برای خودمان بود، زیرا هنر و خلق آن لذت بخش است و خود خالق بیشترین لذت را می برد.

وی با اشاره به نسل های قدیمی سینما از زمان فرخ غفاری و گلستان تا نسل های بعدی از داریوش مهرجویی یاد کرد و گفت: سینما را از مهرجویی آموختم و باید اعتراف کنم که کار کنم.

وی همچنین از قدیر آشنا برای برگزاری این جشن تشکر کرد.

بعداً رائد فریدزاده پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خیلی خوش شانس هستم که در روز اول کارم در چنین مراسمی چند کلمه ای بگویم. خوشا به حال نسل ما که در عصری زندگی می کنند که هنرمندانی چون استاد علی نصیریان در آن زندگی می کنند. .

مدیرعامل سازمان سینمایی با بیان اینکه در روز اول کارش صحبت از آشتی شد، افزود: آشتی به معنای داشتن عقل و مسئولیت پذیری است و از این نظر به حمایت همه دوستان نیاز دارم و امیدوارم شاهد این موضوع باشیم. پیشرفت سینمای ایران هر روز

در ادامه این مراسم از فیلمسازان برتر استانی از جمله خیرالله تقیانی پور (کارگردان قلب رقه) و بابک خواجه پاشا (کارگردان آبی روشن)، قربانعلی طاهرفر (کارگردان آپاراتچی)، محمد عسگری (کارگردان آسمان غرب) تجلیل شد. ، مرتضی علیزاده (کارگردان بی تن) و سید علی موسوی نژاد (کارگردان ایلیا سوکاره قهرمان).

سپس کلیپی از آن مرحوم از سال آخر سینما پخش شد.

بخشی دیگر از این مراسم به تقدیر از فعالان عرصه زیرساخت های سینمایی اختصاص داشت و تندیس هایی به عبدالصمد علمی زاده، محمدعلی عباس زادگان، مرتضی شعیستا، رامین بالف، صادق جوادی، جعفر موسوی، علی سرگزی و محمدحسین اهدا شد. بلاغی. همچنین از همایون هنرمند سابق سینما با اهدای تندیس سینما مهر تجلیل شد.

اختتامیه این مراسم با ارائه زنده قطعات موسیقایی از فیلم های داخلی و خارجی بود که با استقبال بسیار حاضرین مواجه شد.

پس از پایان این مراسم بسیاری از کارگردانان، سینماگران و هنرمندان به رائد فریدزاده تبریک گفتند و با وجود سوالات خبرنگاران، وی گفتگو را به زمان دیگری موکول کرد.

اما این سوال در مورد احتمال تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر مطرح شد و او گفت در زمان مقرر صحبت خواهد کرد.

عباس رافعی، شهرام اسدزاده، محمدقاصد اشرفی، محمدحسین فرحبخش، ژرژ پطروسی، علیرضا زرین دست، حبیب اسماعیلی، علی نصیریان، جهانگیر الماسی، هوشنگ توکلی، علیرضا خمسه، پوران درخشنده، داریوش معدبیان، وزیر فرهنگ، احمدی ، حبیب ایل بیگی، محسن علی اکبری، حسن رضایی، محمد ساربان، مجید قناد، فرزاد موتمن، جلیل اکبری صحت و جمال شورجه از جمله حاضران در این مراسم بودند.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا