ترند های روز

امارات متحده عربی: 30 درصد از درآمد سینمای خاورمیانه را به دست می آورند

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، امارات متحده عربی اعلام کرد که سهم 30 درصدی از درآمد بازار فیلم خاورمیانه را به دست آورده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، شورای رسانه ای امارات اعلام کرد که بخش فیلم در این کشور در 8 ماهه نخست سال جاری با جذب نزدیک به 11 میلیون تماشاگر در سینماها، درآمدی در حدود 140 میلیون دلار (517 میلیون درهم) داشته است.

شورای رسانه ای امارات اعلام کرد که این آمار نشان دهنده توجه مردم به سالن های سینما و اعتماد مردم به تجربه سینمای سرگرمی در سطح جهانی است که امارات ارائه می کند.

دبیرکل شورای رسانه ای امارات متحده عربی (محمد سعید الشاهی) تاکید کرد که امارات 30 درصد از درآمد سینماهای خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. این نشان دهنده نقش پیشرو امارات در این بخش حیاتی به دلیل سرمایه گذاری مستمر در زیرساخت های بخش فیلم است.

الشاهی افزود: شورای رسانه ای امارات بر تقویت مشارکت اقتصاد فیلم در ساختار اقتصادی کشور با ارائه خدمات نوآورانه و سریع و سیاست های تشویقی به بخش فیلم تاکید می کند.

بخش سینما در امارات متشکل از 702 صفحه نمایش است که در 72 مکان در شهرهای مختلف امارات پخش شده اند.

امارات متحده عربی بخش تولید فیلم داخلی کوچکی دارد. بیشتر فیلم هایی که در سینماهای این کشور نمایش داده می شوند، فیلم های بین المللی هستند.

امارات 10 میلیون نفر جمعیت دارد. یک میلیون نفر اتباع بومی و 9 میلیون مابقی اتباع خارجی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا