از مشام ها گرفته تا مازیز ، باخش ، کلانتر ، سادجی ، کنداریز و … در یک نمایشگاه

سیزدهمین نمایشگاه آثار توسط چندین نسل از هنرمندان معاصر ایرانی با مشارکت گروهی از هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای تجسمی در گالری لاله افتتاح شدند.
به گفته ایلنا ، بیش از صد اثر در زمینه های نقاشی ، نقاشی ، طراحی ، مجسمه سازی ، عکاسی و چاپ دستی چندین هنرمند با رویکرد مدرن و معاصر در این نمایشگاه با محمد علی مجری سعدی به نمایش گذاشته شده است.
بخشی از این نمایشگاه به آثار بهمن محسس ، ایراندوکت محسس ، آرایدشیر محسس ، منصور کانداریز ، ناصر اویسی ، مارتیزائیز ، پلاویز کالانتاری ، پلاویز کالانتاری ، یاهههه سدگی ، یاغوبوب تمهپیک ، کامبامپیک ، کامباشک ، کامباشک ،
علاوه بر ایجاد آثار نفیس ، مارکو گرگوریان نقش مهمی در آموزش نسل جدید هنرمندان مدرن ایرانی ایفا کرده است و یکی از هنرمندانی است که تأثیر زیادی بر حسین زندارودی ، فرامارز پیلارام و ریزان بنگیز داشته است.
بهمن محسس ، یکی از پیشگامان اکسپرسیونیسم در ایران ، غالباً نمایانگر بدن دفاعی در یک فضای سورئال با ظاهری استعاری و طنزآمیز است.
Morteza Momiz ، به عنوان یکی از بنیانگذاران گرافیک های مدرن ایران ، مسیری جدید را در طراحی گرافیک این کشور ایجاد کرد.
منصور کندریز تأثیر بسزایی در نقاشی مدرن ایران داشته است و همواره بر حضور کیفیت معنوی در آثار خود تأکید کرده است. وی با ترکیب عناصر هنر سنتی و ساختارهای مدرن ، نوعی مدرنیسم ایرانی ایجاد کرد.
ناصر اویسی ، یک هنرمند مدرسه ساگخانه ، جوایز دوسالانه و نمایشگاه های بین المللی کسب کرده است و کارهای او در موزه های آتن ، بارسلونا ، بلگراد ، بروکسل ، روم ، تهران ، مادرید ، نیویورک ، پاریس ، لندن ، انجام می شود. لندن ، لندن ، لندن ، لندن ، زوریخ و برلین.
Pluviz Kalantari ، نقاش ، تصویرگر و نویسنده ، یکی از بنیانگذاران دانشکده Saqqaqa بود. در آثار خود ، او از معماری و بافت شهرهای سنتی ایران الهام گرفته است.
علی اکبر سادنگی ، یک نقاش برجسته سورئالیسم ایرانی ، یک تصویرگر برجسته از کتاب ها و انیماتورهای کودکان این کشور است.
به عنوان یکی از مناظر مدرن ایران ، یعقوب تاهملپ نقش اساسی در اولین طراحی معاصر ایران داشت.
کامبیز درباخش ، با کار گسترده ای در طراحی جلد کتاب ها ، تصویر ، پوستر و فیلم کوتاه ، تأثیر ماندگار بر هنر معاصر ایران داشته است.
با استفاده از اسکریپت فارسی ، فرامارز پیلارام ترکیبات جدیدی را در نقاشی معاصر ایرانی ایجاد کرده است و یکی از مهمترین چهره های مدرسه Saqqaqan است.
به گفته محمد علی سعدی ، چندین نسل از هنرمندان معاصر ایرانی نیز آثار خود را جنبه مدرن و زیبایی شناسی ارائه داده اند. این نمایشگاه فرصتی برای دیدن تکامل هنر تجسمی ایران در دهه های اخیر است.
۲۴۴57