ترند های روز

ادای احترام برادوی به جیمز ارل جونز

به گزارش فارسیرو، تئاترهای برادوی به احترام جیمز ارل جونز، بازیگری که 18 شهریور در 93 سالگی درگذشت، چراغ های خود را خاموش می کنند.

چراغ های تئاتر روز 5 شهریور ساعت 18:45 به مناسبت بزرگداشت این بازیگر بزرگ خاموش می شود. این سنت قبلاً توسط اعضای برجسته جامعه تئاتر مانند استفان ساندهیم و چیتا ریورا اجرا می شد.

اگرچه جونز ممکن است بیشتر به عنوان صداپیشه دارث ویدر، شخصیت شرور “جنگ ستارگان” و موفاسا از “شیر شاه” شناخته شود، اما او یک بازیگر حرفه ای برادوی است و تقریباً 7 دهه است که در هنرهای نمایشی پرکار بوده است. به همین دلیل، او در سال 2017 به عنوان یک جایزه ویژه تونی برای دستاورد یک عمرش مورد توجه جامعه تئاتر قرار گرفت. تئاتر کورت که برای اولین بار در سال 1958 در آنجا اجرا کرد، در سال 2022 به افتخار او به تئاتر جیمز ارل جونز تغییر نام داد.

جیسون لیکس، رئیس برادوی، جیمز ارل جونز را ستون واقعی صنعت برادوی نامید که تجربیات فراموش نشدنی را برای نسل‌های تماشاگران تئاتر خلق کرد.

جونز اولین بازی خود را در برادوی در سال 1957 به عنوان یک دانش آموز در «سر تخم مرغ» انجام داد و یک دهه بعد برای «امید سفید بزرگ» برنده جایزه تونی شد. او در ادامه در فیلم‌های کلاسیکی مانند Fences، Here Comes the Iceman، Of Mice and Men، Othello، Cat on a Hot Gable Roof و Driving Miss Daisy اثر آگوست ویلسون بازی کرد. یکی از آخرین نقش های او در برادوی «بازی جین» در سال 2016 با سیسلی تایسون بود که در سال 2021 در سن 96 سالگی درگذشت.

جیمز ارل جونز یکی از معدود بازیگرانی بود که جایزه EGOT دریافت کرد. او علاوه بر جایزه تونی، برای «امید سفید بزرگ»، جایزه امی برای «موج گرما» و «آتش گابریل» و جایزه گرمی را برای بازخوانی «اسناد بزرگ آمریکایی» دریافت کرد.

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا