ترند های روز

آهنگساز «تایتانیک» درگذشت – فارسیرو

به گزارش خبرگزاری فارسیرو، ویل جنینگز، آهنگساز برنده اسکار آهنگ‌های موفقی چون «قلب من خواهد رفت» از فیلم‌های «تایتانیک» و «اشک‌ها در بهشت» درگذشت. او 80 ساله بود.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این آهنگساز در سال 2006 و تقریباً 10 سال پس از دریافت دومین اسکار خود برای ترانه معروف «قلب من ادامه خواهد داد» سلین دیون، وارد تالار مشاهیر ترانه سرایان شد.

او در سال 1983 اولین اسکار خود را در کنار جک نیچه و بافی سنت ماری برای ترانه “Up Where We Belong” از فیلم “An Officer and a Gentleman” دریافت کرد. او برای اولین بار در کنار لالو شیفرین در سال 1981 نامزد اسکار شد. برای ” تن از مردم” از فیلم “مسابقه” جوئل اولیانسکی، 3 جایزه گرمی، 2 جایزه گلدن گلوب و چندین جایزه دیگر در کارنامه کاری خود داشت.

جنینگز کار خود را در هالیوود در سال 1976 آغاز کرد و یک سال بعد با آهنگساز ریچارد کر برای نوشتن آهنگ موفق بری مانیلو “به نظر می رسد که ما آن را ساخته ایم” همکاری کرد. دو سال بعد، این دو با هم آهنگ «جایی در شب» را نوشتند که به 10 آهنگ برتر تبدیل شد.

در اوایل دهه 1990، جنینگز برای نوشتن «اشک‌ها در بهشت» از فیلم راش در سال 1991 با اریک کلاپتون همکاری کرد.

او در طول حرفه ترانه سرایی خود برای هنرمندان بسیاری از جمله ویتنی هیوستون، بی بی کینگ، ماریا کری، جیمی بافت، جو سمپل، رادنی کراول و روی اوربیسون آهنگ نوشت.

این ترانه سرا با همکاری کری و جیمز هورنر، آهنگ اصلی «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» و همچنین آهنگساز «ذهن زیبا» بود.

جیمز هورنر، آهنگساز برنده اسکار ترانه «تایتانیک» نیز در سال ۲۰۱۵ در سن ۶۱ سالگی بر اثر سانحه هواپیمای شخصی خود درگذشت و سلین دیون خواننده این آهنگ نیز با مشکلات جدی سلامتی مواجه است. .

245245

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا